הבורסה לני"ע ובורסת טורונטו חתמו על הסכם לשיתוף פעולה (MOU)

הודעה לעיתונות
10/02/2010
 

הבוקר (10.2.2010) התקיים בבורסה לניירות ערך בתל-אביב טקס פתיחת מסחר לרגל החתימה על מזכר הבנות (MOU) לשיתוף פעולה בין הבורסה לניירות ערך בתל-אביב, לבין 2 הבורסות הקנדיות מקבוצת TMX:

  • Toronto Stock Exchange - TSX
  • TSX Venture Capital - TSXV

פתחו את המסחר שגריר קנדה בישראל מר ג'ון אלן, מר אונגד צ'אדה סמנכ"ל בכיר ב-TSX, מר ריימונד קינג נציג הבורסה בישראל, מר שאול ברונפלד, יו"ר דירקטוריון הבורסה בתל-אביב והגב' אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה בתל-אביב.

במסגרת שיתוף הפעולה הוסכם על חיזוק ערוצי התקשורת בין הבורסות, עידוד רישום כפול של חברות בשתי הבורסות, סיוע לרשויות ניירות ערך בקידום חתימה על הסכם הכרה הדדית (Mutual Recognition), פיתוח ורישום של מכשירים פיננסים העוקבים אחרי מדדי הבורסות, ייזום כנסים משותפים ועוד.

ההסכם עם TMX הינו ההסכם החמישי לשיתוף פעולה עליו חותמת הבורסה לניירות ערך בתל-אביב. ב-2007 נחתמו הסכמים דומים עם הבורסה של לונדון והנאסד"ק, וב-2008 נחתמו הסכמים עם ה- NYSE-Euronext  והבורסה של שנחאי.

"הבורסה של טורונטו וה-TSX Venture Capital שמחים לעבוד באופן הדוק יותר עם הבורסה של תל-אביב", אמר מר צ'אדה. "החתימה על ההסכם (MOU) תחזק את הקשרים בין שוק ההון הישראלי לשוק הקנדי ותספק הזדמנויות לחברות הנסחרות ולמשקיעים בשתי הארצות".

מנכ"ל בורסת תל-אביב, הגב' אסתר לבנון, ברכה על ההסכם ומסרה כי הרחבת החשיפה של שוק ההון הישראלי למשקיעים  בינלאומיים הינו ערך מרכזי בחזון הבורסה. "החתימה על מזכר ההבנות הינה אירוע חשוב ועדות לכך ששוק ההון הישראלי הינו שוק מפותח המאפשר למשקיעים הבינלאומיים הזדמנויות להשקעה. אני צופה מערכת יחסים ארוכת טווח ושיתוף פעולה הדדי בין הבורסה בתל-אביב לבורסה של טורונטו" אמרה לבנון.


פרטים נוספים על קבוצת TMX ניתן למצוא באתר www.tmx.com

 
תמונה ראשונה מימין לשמאל:
מר ריימונד קינג נציג הבורסה בישראל,  מר אונגד צ'אדה סמנכ"ל בכיר ב-,TSX הגב' אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה בתל-אביב,שגריר קנדה בישראל מר ג'ון אלן ומר שאול ברונפלד, יו"ר דירקטוריון הבורסה בתל-אביב.
 
תמונה שנייה מימין לשמאל:
מר אונגד צ'אדה סמנכ"ל בכיר ב-TSX והגב' אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה בתל-אביב.