מדדים חדשים בבורסה בתל-אביב

הודעה לעיתונות
17/02/2011
 
כחלק ממדיניות הבורסה להשיק מדדים חדשים בהתאם לצרכי השוק, אישר היום (17.2.11) דירקטוריון הבורסה שלושה מדדים ענפיים חדשים:
1. מדד ת"א-נפט וגז
2. מדד ת"א-ביטוח
3. מדד ת"א-תקשורת

בכל אחד מהמדדים ייכללו כל המניות העומדות בתנאי הסף של מאגר המניות למדדים, לאותו ענף, ללא הגבלה על מספר המניות הכלולות במדד.
המועד הקובע לקביעת הרכבי המדדים יחול ביום 15.3.2011.

בנוסף, אישר הדירקטוריון השקת 2 מדדי הייטק חדשים כחלק מתהליך מיצוב הבורסה בתל אביב כמרכז לחברות הייטק. המדדים החדשים יושקו  ב-3.4.2011.

השקת מדד חדש – "ת"א-טכנולוגיה"
  • המדד החדש יכלול את כל המניות ברשימת הטכנולוגיה, הכוללת מניות של חברות אלקטרוניקה וייצור ציוד תקשורת, מחשבים, חברות קלינטק (העוסקות בתחומי חסכון וטיפול במים, אנרגיה חלופית וטיפול באשפה) וחברות השקעה בהיי-טק.
  • במדד הטכנולוגיה לא ייכללו מניות ביומד, מניות אלו נכללות במדד הביומד.
  • מספר המניות במדד ת"א-טכנולוגיה לא יוגבל. המדד יכלול את כל מניות חברות ההיי-טק העומדות בתנאי הסף לכניסה למדדים.
  • מדד הבסיס של המדד ביום השקתו יהיה זהה למדד הבסיס של מדד תל טק בסוף יום 31.3.2011.  
מדד ת"א בלוטק-50 (שם זמני)
  • מדד ת"א בלוטק 50 יחליף את מדד תל טק ויכלול את 50 המניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר מבין המניות הנכללות במדד ת"א-טכנולוגיה ובמדד ת"א-ביומד. 
  • המדד  יכלול חברות IT מתחום המחשבים והאלקטרוניקה וחברות קלינטק, אשר חלקן לא נכללו במדד תל טק.
  • מדד הבסיס של המדד ביום השקתו יהיה זהה למדד הבסיס של מדד תל טק בסוף יום 31.3.2011.
"התרחבות סקטור ההייטק והביוטכנולוגיה מצביעה על המעמד המוביל של הבורסה בתל-אביב בתחום. אנו מקווים כי השקת מדדי הטכנולוגיה החדשים יעודדו חברות ישראליות להנפיק בבורסה בת"א ויביא משקיעים זרים להשקיע בחברות אלו ", מסרה אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה. "יצירת המדדים החדשים, עונה על צרכי השוק ועל הביקוש לנכסי בסיס נוספים לתעודות סל, כמו גם מאפשרת לחברות קטנות יותר הזדמנות לחשיפה ויצירת סחירות למניותיהן".
 
לפרטים נוספים, לחץ כאן.