חברת תומאס מוריי מעלה את דרוג מסלקת הבורסה ל A+

הודעה לעיתונות
23/08/2011
 
חברת תומאס מוריי (Thomas Murray), חברה בינלאומית המדרגת 130 מסלקות בעולם וגופים פיננסיים נוספים, הודיעה על העלאת הדירוג של מסלקת הבורסה בתל אביב מ- A  ל  +A.
בהודעה שהפיצה החברה נאמר כי הסיבות המרכזיות להעלאת הדירוג נובעות מהשיפורים במסלקה אשר הקטינו את הסיכונים למשקיעים ויתר הפעילים בשוק ההון בישראל. הדירוג המעודכן של המסלקה, A+, מעיד על "סיכון כולל נמוך" ומציב את המסלקה בתל-אביב בשורה אחת עם מסלקות מובילות בעולם. בנוסף להעלאת הדירוג העניקה חברת תומאס מוריי למסלקה את התחזית "יציב", המסמנת כי הדרוג אינו צפוי לרדת בעתיד הקרוב.
 
דירוג המסלקות של תומאס מוריי בוחן את תפקודן בכל הקשור להפחתת הסיכונים הכרוכים בסליקת ניירות ערך ובמשמורת על ניירות ערך. שיטת הדירוג מודדת את החשיפה לששה מרכיבי סיכון מרכזיים, ומעריכה את יכולת המסלקה להגן על המשתמשים בשירותיה מפני הפסדים מסוגים שונים. הדירוג נערך לפי סולם מ- C עד AAA , כמקובל בענף.
 
מסלקת הבורסה בתל אביב, סולקת את כל העסקאות בניירות ערך הנסחרים בבורסה בתל-אביב. בנוסף מספקת המסלקה שירותי סליקה של  קרנות נאמנות ושירותי משמורת על ניירות ערך, במסגרתם מבצעת המסלקה תשלומי חברות, כגון: דיבידנד, ריבית, הטבות, פדיון, מימוש אופציות ואג"ח, זכויות וכו'. 
 
המסלקה בתל-אביב חברה במסלקה האמריקנית -DTCC , ומספקת באמצעותה שירותי סליקה לחברות הדואליות, הנסחרות במקביל בתל-אביב ובארה"ב.