דירקטוריון הבורסה אישר פיצול מחלקת המסחר והמסלקות לשתי מחלקות נפרדות ומינה להן מנהלים חדשים

הודעה לעיתונות
18/03/2012
 
דירקטוריון הבורסה אישר ביום ה', ה 15 למרץ, את פיצול מחלקת המסחר והמסלקות בבורסה. בכך מיישרת הבורסה קו עם בורסות בחו"ל אשר בבעלותן מסלקה. בכולן קיימת הפרדה בין ניהול המסחר וניהול המסלקה.

• בראש מחלקת המסחר יעמוד מר רובי גולדנברג, אשר ניהל עד כה את יחידת שיטות מסחר במחלקת המסחר והמסלקות ושימש כ"מספר 2" במחלקה.
• בראש מחלקת המסלקות בראשה תעמוד הגב' אורלי גרינפלד, המכהנת בשנתיים האחרונות כמנהלת הסיכונים הראשית של הבורסה.

ההפרדה תאפשר לכל אחת מהמחלקות להתמקד, בנוסף לפעילות השוטפת, בנושאים הבאים:
מחלקת המסחר
איתור צרכי שוק ההון הישראלי והדרכים לספק פתרונות, ובעיקר השתתפות בהקמת מערכת המסחר של הדור הבא, הטמעת שיתופי פעולה בתחום המסחר, ייזום מכשירים חדשים.
מחלקת המסלקות
העמקת הטיפול בניהול סיכוני הסליקה, הכנת תכנית אב למסלקה, יצירת שיתופי פעולה עם מסלקות זרות, ייזום והפעלה של שירותים חדשים בתחום הסליקה כגון: מתן שירותי CCP וסליקה למוצרי OTC בנגזרים מיוחדים והקמת וניהול מאגר השאלות מרכזי לשוק ההון.

על המנהלים החדשים
רובי גולדנברג,
יליד 1961, הינו בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ו MBA עם התמחות במימון מאוניברסיטת תל אביב. הוא הצטרף לסגל הבורסה בשנת 1995 לאחר ששימש 6 שנים ככלכלן וכמורשה חתימה בבנק לאומי.
מאז שנת 1999 מנהל גולדנברג את יחידת שיטות מסחר במחלקת המסחר והמסלקות. במסגרת זו היה שותף לפיתוח והטמעת פרויקטים מרכזיים בתחום המסחר, וביניהם: המעבר למסחר הממוחשב ב"רצף", פיתוח תחום השאלת ניירות ערך ומכירה בחסר, מדדים, עשיית שוק בניירות ערך ובנגזרים. כמו כן ייצג את הבורסה בוועדות משותפות עם רשות ניירות ערך (וועדות האוזר 1 ו- 2 והוועדה להסדרת מכירות בחסר).

אורלי גרינפלד, ילידת 1972 הינה בעלת תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ו MBA מאוניברסיטת בן גוריון. היא הצטרפה לסגל הבורסה בשנת 2010 לאחר שניהלה במשך 7 שנים את מחלקת ניהול וביקורת פנימית באשכול הייעוץ של Ernst & Young  ישראל. לפני כן עבדה במשך 4 שנים כמבקרת בצוות ניהול סיכונים ביחידת הביקורת על תאגידים בנקאיים בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.
מאז הצטרפותה לבורסה בשנת 2010 הקימה גרינפלד את תחום ניהול הסיכונים בבורסה. במסגרת זו הטמיעה מערך ארגוני לניהול סיכונים כולל (ERM) בבורסה ובמסלקות, פיתחה מודל חדש עבור קרן הסיכונים של המסלקה  והכינה נוהל כשל לפעילות מסלקות הבורסה.

יו"ר הבורסה, מר שאול ברונפלד, אמר כי השינוי הארגוני הוא שלב נוסף במודרניזציה של הבורסה בתל-אביב. הפיצול יאפשר להקדיש את המשאבים ותשומת הלב הדרושים לפיתוח המסלקה ולשליטה משופרת בסיכוני הסליקה. ברונפלד הוסיף כי הדירקטוריון שמח על האפשרות לקדם מבפנים שני מנהלים ראויים ואיחל להם הצלחה רבה.

מנכ"ל הבורסה, גב' אסתר לבנון, אמרה "האתגרים העומדים בפני הבורסה בשנים הקרובות מחייבים היערכות מתאימה ומיקוד הפעילות במסחר והסליקה שהינם בלב העשייה של הבורסה. מינויים של רובי גולדברג ואורלי גרינפלד מבטיח כי בראש כל אחד מהתחומים יעמוד מנהל מוכשר בעל נסיון עשיר והיכרות מעמיקה עם הבורסה אשר יוכל לתרום רבות לקידום שוק ההון והבורסה".
 

קרדיט לצלם – משה שי. התמונות ללא כל תמורה כספית.