דירקטוריון הבורסה אישר הנחיות זמניות בנוגע למחיר מזערי של מניה

הודעה לעיתונות
29/04/2012
 
בתקופה האחרונה התרבו הקצאות פרטיות ב"חברות שלד" שהיקפן הגיע למיליארדי מניות ואופציות במחירים נמוכים מאד. כתוצאה מהקצאות ענק אלה, השווי הכלכלי של המניה נמוך מאד ובמקרים רבים אף נמוך מ-1 אגורה.
כאשר השווי הכלכלי של מניה נמוך מ-1 אגורה, לא ניתן כלל לקיים בה מסחר בבורסה וגם כאשר הוא  עומד על אגורות ספורות, לא ניתן לקיים בה מסחר תקין והוגן.
אי לכך, אישר דירקטוריון הבורסה בישיבתו מיום 19 אפריל 2012 הנחיות זמניות חדשות, שמטרתן לצמצם את התופעה של מניות ששערן נמוך מאד. הדירקטוריון החליט להשעות את המסחר במניה כששערה  הוא 1 אגורה; למנוע הקצאת מניות בשווי כלכלי הנמוך מ- 10 אגורות ולמנוע עיוותים בחישוב שווי אחזקות הציבור הנדרש לחידוש המסחר ברשימה הראשית.
 
עיקרי ההנחיות הזמניות הם:
1. המסחר במניה יושעה  אם שערה הינו 1 אגורה במשך 15 ימי מסחר מתוך 30 הימים האחרונים וחידוש המסחר יתאפשר רק לאחר ביצועו  של איחוד הון.
2. מחיר מניה בהקצאה:
- רישום למסחר יותנה בכך שמחיר המניה אינו נמוך מ-10 אגורות, בין אם בהנפקה, בין אם בהקצאה פרטית ובין אם בהנפקה בדרך של זכויות. כאשר מוקצות מניות וכתבי אופציה יחושב מחיר המניה בניכוי הערך הכלכלי של כתבי האופציה.
- רישום למסחר של מניות הטבה יותנה בכך ששער המניה, לאחר ההקצאה, יהיה לפחות 10 אגורות.
- תוספת מימוש בכתבי אופציה, בין אם סחירים ובין אם לא סחירים, לא תפחת מ-10 אגורות.
- שווי החזקות הציבור לצורך חזרה לרשימה הראשית במקרה בו תבוצע הקצאה פרטית, יתחשב גם במחיר המניה המשתקף מההקצאה הפרטית .
3. במקרה של איסוף מניות מהציבור כחלק מההסדר, חישוב מחיר מניה לצורך שווי אחזקות ציבור יחושב על פי התמורה הכוללת בגין המניות שנאספו כשהיא מחולקת במספר המניות בהון החברה.