בנין הבורסה ברחוב אחד העם 54 מוצע למכירה

הודעה לעיתונות
06/10/2013
 
  • המעבר לבית הבורסה החדש צפוי ברבעון הראשון של 2014
  • פינוי סופי של הבניין באחד העם מתוכנן לרבעון האחרון של 2014
דירקטוריון הבורסה והאסיפה הכללית של חברת משרדי הבורסה, בעלת הזכויות בבניין הבורסה הנוכחי ברחוב אחד העם 54 בתל-אביב, החליטו על מכירת הבניין.
 
הבורסה לניירות ערך שוכנת בבניין זה מאז שנת 1983. בעבר אכלסו אולמות המסחר התוססים את הקומה הראשונה בבניין, שהפך לסמל של שוק ההון בישראל. בשנת 1999, עם סיום תהליך מחשוב המסחר, הפכה קומה זו למרכז מבקרים וכנסים. המבנה הוא בניין משרדים בן 5 קומות, ושטחו הכולל עומד על  כ- 5,700 מ"ר.
 
הבניין ברחוב אחד העם הינו בבעלות חברי הבורסה, באמצעות חברת משרדי הבורסה. לקראת המעבר לבניין החדש מונתה וועדה אשר כללה את נציגי הבעלים לבדיקת כדאיות החלופות השונות בהקשר להמשך הבעלות בבניין הנוכחי.
 
דירקטוריון משרדי הבורסה קיבל את המלצת הועדה למכור את הבניין ולאחר מכן לפרק את חברת משרדי הבורסה. ההזמנה להציע הצעות תפורסם ביום שישי ה-4.10.13. את ההצעות יבחנו יו"ר הועדה מר משה גנקין, רמי תרום דירקטור בחברת משרדי הבורסה וכן נציגי הבורסה לניירות ערך. עוה"ד אבי בן יעקב וחופית וסרמן ממשרד עו"ד וקסלר, ברגמן ושות' יהיו עורכי הדין שיטפלו בהליך המכירה מטעם הבורסה.
 
ההחלטה לבנות בניין חדש לבורסה התקבלה בשנת 2005 על רקע הצורך בבניין בעל תשתיות המתאימות למערכות המסחר הממוחשבות, המתוחכמות והמודרניות. בשנת 2007  רכשה הבורסה מגרש ברחוב אחוזת בית פינת מונטיפיורי, צמוד למגדל שלום,  עליו נבנה משכנה החדש. המעבר לבניין החדש צפוי להיות ברבעון הראשון של 2014, אולם פינויו הסופי של הבניין באחד העם מתוכנן לרבעון האחרון של השנה הבאה, בשל מעבר הדרגתי של מערכות המחשוב.