אלומיי קפיטל מאמינה בתל אביב: תיסחר גם בבורסה לניירות ערך בתל אביב

הודעה לעיתונות
22/10/2013
 

אלומיי קפיטל (NYSE MKT: ELLO) שבשליטת שלמה נחמה, חמי רפאל ורן פרידריך, הודיעה היום על רישום מניותיה למסחר בבורסה לנירות ערך בתל אביב. מניות החברה  רשומות למסחר ב- New York Stock Exchange MKT ("NYSE MKT") ובמסגרת  הרישום הכפול יירשמו גם בבורסה לניירות ערך בתל אביב. המסחר במניות החברה יחל בתאריך ה-27 באוקטובר, תחת הסימול אלומ.


המניות הרגילות של אלומיי יהיו רשומות למסחר הן ב-NYSE MKT  בארה"ב והן בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בהתבסס על שווי השוק של אלומיי, מניותיה יכללו במדד יתר -50.


תוצאות החברה במחצית הראשונה לשנת 2013 הסתכמו ברווח נקי של כ- 12.8 מיליון דולר והכנסותיה הסתכמו בכ- 4.8 מיליון דולר. ביוני האחרון, השלימה החברה רכישת שני אתרי ייצור אנרגיה פוטו וולטאית באיטליה בהיקף של כ- 112 מיליון שקל (23.5 מיליון יורו). העסקה הגדילה את יכולת ייצור החשמל של אלומיי לכ-25 מגה וואט באתרי ייצור החשמל הפוטו וולטאיים שבבעלותה באירופה.


רני פרידריך, מנכ"ל אלומיי קפיטל אמר היום: "אנו שמחים על הרישום הכפול בתל אביב ומאמינים כי מהלך זה ירחיב את מעגל בעלי המניות המוסדיים בחברה. אלומיי קפיטל היא חברה בעלת אופי פעילות התואם את העדפות המשקיעים המוסדיים הישראליים וההחלטה על הרישום הכפול נועדה, בין היתר, להקל על השקעתם בחברה. זו תקופה שהשוק מגלה ענין בחברה ובפעילותה, אלומיי מחזיקה בנכסי אנרגיה איכותיים בארץ ובחו"ל ומחפשת אחר השקעות חדשות להרחבת פעילותה בתחום האנרגיה".


אסתר לבנון מנכ"ל הבורסה לנירות ערך אמרה היום: "אנו מברכים על הצטרפותה של אלומיי קפיטל לבורסה בתל אביב. הבורסה מעודדת חברות  ישראליות הנסחרות בחו"ל להירשם גם בשוק המקומי.  הרישום הכפול מעניק יתרונות רבים, לרבות חשיפה למשקיעים ישראליים, הארכת יום המסחר, השקעה על ידי תעודות סל וקרנות מדדיות מתמחות וכן גישה נוחה למשקיעים, מוסדיים ופרטיים, לחברות גלובליות צומחות"


אלומיי תמשיך להיות כפופה לכללים ולתקנות של ה-MKT NYSE וה-U.S. Securities and Exchange Commission. המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב מתבצע ביום ראשון מהשעה 09:45 ועד לשעה 16:30 ובימים שני עד חמישי מהשעה 09:45 ועד לשעה 17:30 שעון ישראל, למעט בחופשות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. באמצעות תיקון לחוק ניירות ערך, התשכ"ח - 1968, אשר נכנס לתוקף באוקטובר 2000, חברות הרשומות למסחר בארה"ב רשאיות להירשם למסחר גם בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ללא דרישות רגולטוריות נוספות. הבורסה לניירות ערך בתל אביב מקושרת ישירות לשווקים בארה"ב באמצעות קישור לDTC, חברת בת של ה- Depository Trust & Clearing Corporation, המאפשרת מסחר בניירות ערך הרשומים ברישום כפול.


אלומיי קפיטל (Ellomay Capital), שבשליטת שלמה נחמה, ושותפות קניר שבשליטת חמי רפאל ורן פרידריך, נסחרת בבורסת ה- NYSE MKT  בארה"ב, ומשקיעה במיזמים שונים בתחומי האנרגיה והתשתיות בארץ ובחו"ל. לחברה השקעות ב- 13 תחנות פוטו-וולטאית בהספק כולל של כ- 25 מגה-וואט באירופה, המחוברות כולן לרשת החשמל ומניבות הכנסות ממכירת חשמל. בנוסף, לחברה אחזקה של 7.5% בתחנת הכוח הפרטית דוראד שבאשקלון (עם אופציה להגדיל את אחזקותיה ל-9.375%).