נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין הבורסה לניירות ערך ובורסת הנגזרים Eurex, להשקת חוזים עתידיים על מדד ת"א-25 שייסחרו ב-Eurex - הנושא נבחן על ידי סגל הבורסה במהלך השנה האחרונה וקיבל חוות דעת חיובית מחברות ייעוץ בינלאומיות.
- השקת החוזים צפויה להגדיל את חשיפת הבורסה ושוק ההון בישראל למשקיעים זרים, לתרום לנזילות, לסחירות ולשכלול המסחר בתל-אביב

הודעה לעיתונות
19/12/2013
 
הבורסה לניירות ערך בתל אביב ובורסת הנגזרים הבינלאומית יורקס (Eurex) השייכת לקבוצת דויטשה בורסה (Deutsche Börse Group) חתמו היום (חמישי, 19.12.13) על הסכם לשיתוף פעולה.
 
במסגרת ההסכם תרשום יורקס למסחר ותסלוק חוזים עתידיים על  מדד ת"א-25. החוזים העתידיים יהיו  נקובים וייסחרו בדולר ארה"ב.

הקשר עם Eurex החל לפני כשנה, בעקבות פנייתה לבורסה בתל-אביב. Eurex הציעה לבורסה שיתוף פעולה, לפיו ייסחרו ב-Eurex  חוזים עתידיים דולריים על מדד ת"א-25, בתמורה לתמלוגים שישולמו לבורסה.
ההשקה צפויה במחצית הראשונה של 2014.
 
גב' אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה אמרה עם החתימה על ההסכם כי: "אנו גאים על  שיתוף הפעולה עם יורקס אשר יאפשר למשקיעים זרים גישה נוחה למדד הדגל הישראלי ופיתוח אסטרטגיות השקעה וגידור חדשות. הצלחת שיתוף הפעולה צפויה לתרום לשיפור הנזילות ולגידול במחזורים והינה נדבך נוסף בפעילות הבורסה לקירוב המשקיעים הזרים  לשוק ההון בישראל."
 
גב' Mehtap Dinc, חברת מועצת המנהלים של יורקס, הוסיפה ואמרה כי: "ההסכם עם הבורסה בתל אביב מהווה אבן דרך נוספת באסטרטגיית שיתוף הפעולה שלנו המיועדת להרחיב את המוצרים הגלובאליים של יורקס ואת נוכחותנו באזור. הגישה הישירה תאפשר להפיק תועלת מהזדמנויות ההשקעה בחברות הישראליות המובילות."
 
נכון לסוף הרבעון השלישי של 2013 , האופציות על מדד ת"א-25 הנסחרות בבורסה בתל אביב דורגו במקום ה- 10  כאופציות הסחירות ביותר מבין אופציות על מדדי מניות בעולם. מאז תחילת שנת 2013,  מחזור המסחר הממוצע של אופציות על מדד ת"א-25 עומד על כ- 190,000 חוזים ליום.
 
Eurex Frankfurt  AG  נמנית על הבורסות המובילות בעולם למסחר בנגזרים. נוסדה בשנת 1998 והינה חברה ציבורית בבעלות מלאה של Deutsche Borse. ל-Eurex ניסיון עשיר בשיתופי פעולה עם בורסות ומחשבי מדדים בעולם, והיא מציעה מגוון נגזרים על נכסי בסיס שונים, כמו: מניות, מדדי מניות, ריביות, ETF ועוד, אותם היא סולקת במסלקה שבבעלותה. בשנת 2013 (מתחילת השנה עד סוף ספטמבר) נסחרים בה  מידי יום מעל ל-1.2 מיליארד אופציות וחוזים עתידיים. בין המוצרים הבולטים הנסחרים ב-Eurex נמנים נגזרים על מדד Euro STOXX 50 ואופציות על מדד DAX.
 
 
 

בתמונה מימין לשמאל:
גב' Mehtap Dinc, חברת מועצת המנהלים של יורקס וגב' אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה.
התמונה ללא כל תמורה כספית. קרדיט לצלם: משה שי.