הבורסה לניירות ערך משיקה מדד חדש ב-9 במרץ

הודעה לעיתונות
04/03/2014
 
הבורסה לניירות ערך משיקה מדד חדש: תל בונד-מאגר, שיורכב מכל האג"ח התאגידיות המדורגות בדירוג  השקעה (BBB- או גבוה יותר), העומדות בתנאי הסף של המדד.
 
המדד החדש יושק ב-9 במרץ 2014.
 
דירקטוריון הבורסה אישר את השקת המדד בישיבתו האחרונה ב-27 בפברואר2014.
 
מדדי תל-בונד זוכים לעניין רב הגורר ביקוש גבוה למוצרים שעוקבים אחרי מדדים אלו. סגל הבורסה בחן אפשרויות שונות להשיק מדדי תל-בונד נוספים ובתוך כך עלה צורך בהשקת מדד שישקף את התשואה של כל שוק האג"ח התאגידיות.
 
לדברי רובי גולדנברג – סמנכ"ל בכיר, מנהל מחלקת מסחר ונגזרים: "הבורסה ממשיכה לפעול לשיפור הנזילות והסחירות בבורסה, גם באג"ח תאגידיות. לאור הצלחת מדדי תל-בונד הוותיקים ולאור הצורך במדד המשקף את ביצועי כל האג"ח התאגידיות בדירוג השקעה הנסחרות בבורסה, המדד החדש צפוי להוות נכס בסיס למוצרים נוספים שהמסחר בהם יתרום, אף הוא, לסחירות באג"ח האמורות."
 
מאחר שאיכותו של מדד אג"ח טמונה גם בפיזור האג"ח הנכללות בו, המדד החדש יהיה בעל פיזור רחב ותקרת משקל נמוכה שתקטין את השפעת האג"ח הגדולות שזוכות ממילא לייצוג מאסיבי במדדי תל-בונד הוותיקים ומאידך תגדיל את השפעת האג"ח שייצוגן במדדים נמוך יותר.
 
במדד צפויות להיכלל למעלה מ-230 סדרות אג"ח של 76 מנפיקים, כאשר המשקל הגבוה ביותר של מנפיק במדד נמוך מ-10%. משקלה המירבי של סדרת אג"ח לא יעלה על חצי אחוז.
משקל ענפי הבנקים והנדל"ן יהיה קטן יחסית למשקלם במדדי תל-בונד הוותיקים.
במדד צפויות להיכלל כ-20 סדרות אג"ח שמשקלן המצטבר במדד צפוי להיות כ-8.5%, רובן לא צמודות בריבית משתנה, שאינן נכללות במדדי תל-בונד הקיימים.
 
סף הדירוג המוצע לאג"ח שיכללו במדד הופך אותו למתאים להשקעה גם למשקיעים מוסדיים.
השקת מוצרי מדדים שנכס הבסיס שלהם יהיה המדד החדש צפויה לתרום לשיפור הנזילות והסחירות בבורסה באג"ח הכלולות בו.