החל ב-9 ביוני:מסחר בחוזים עתידיים על מדד ת"א-25 בבורסת יורקס

הודעה לעיתונות
30/04/2014
 

בהמשך להסכם שנחתם בדצמבר האחרון, הכריזו הבוקר הבורסה לניירות ערך בתל אביב (TASE) ובורסת יורקס (Eurex Exchange), בורסת הנגזרים מקבוצת דיוטשה בורס (Deutsche Börse), על תחילת המסחר בחוזים עתידיים על מדד ת"א-25 ב-9 ביוני 2014. יורקס תרשום למסחר ותסלוק את החוזים העתידיים שייסחרו בפרנקפורט,  בדולר אמריקאי.
 
בורסת הנגזרים יורקס מציעה מגוון נגזרים על נכסי בסיס שונים. בבדיקות  שעשתה הנהלת יורקס התקבל משוב חיובי מחבריה ביחס לרצונם לסחור בחוזים החדשים, וחלקם אף הביעו נכונות לשמש כעושי שוק ולספק נזילות החל מיום המסחר הראשון בהם.
 
מנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט אמר: "אני שמח ששיתוף הפעולה עם יורקס כבר מניב פרי. השקת המוצר החדש יוצרת הזדמנויות חדשות להשקעה במדד ת"א-25 ופיתוח אסטרטגיות מסחר וגידור. כלכלת ישראל נחשבת בעולם כולו לכלכלה צומחת, דינמית ומבטיחה, וההשקעה בשוק ההון הישראלי מעוררת עניין רב בשווקים הבינלאומיים. הבורסה מייחסת חשיבות רבה לנגישותה למשקיעים זרים וממשיכה לפעול למען הרחבת מגוון המוצרים שהיא מציעה להם."
 
מהטפ דינק (Mehtap Dinc), חברת הנהלת בורסת יורקס הוסיפה: "עם השקת החוזים החדשים, יורקס תגדיל את מגוון המוצרים הגלובאליים שלה ויורחב הכיסוי של מוצרינו באזור. הודות לשיתוף הפעולה, בפעם הראשונה נוכל להציע לפעילים ביורקס גישה נוחה להשקעה במזרח התיכון".
 
בשנת 2013, אופציות על מדד ת"א-25 הגיעו למקום העשירי  בדירוג  עולמי של סחירות אופציות על מדדי מניות. מתחילת שנת 2014 מחזור המסחר היומי של הנגזרים על מדד ת"א-25 עומד על כ-200,000 חוזים.
Eurex Frankfurt AG נמנית על הבורסות המובילות בעולם למסחר בנגזרים. הבורסה נוסדה בשנת 1998 והינה חברה ציבורית בבעלות מלאה של Deutsche Borse. לEurex- ניסיון עשיר בשיתופי פעולה עם בורסות ומחשבי מדדים בעולם, והיא מציעה מגוון נגזרים על נכסי בסיס שונים, כמו: מניות, מדדי מניות, ריביות, ETF ועוד, אותם היא סולקת במסלקה שבבעלותה. בשנת 2013  נסחרו בה  מידי יום כ 6 מיליון אופציות וחוזים עתידיים. בין המוצרים הבולטים הנסחרים ב-Eurex נמנים נגזרים על מדד Euro STOXX 50 ואופציות על מדד DAX.
 
לדף מידע בנושא מדד ת"א-25 למשקיעים בינלאומיים