הבורסה מגיעה לבאר שבע

הודעה לעיתונות
19/05/2014
 

השר שטייניץ נתנו לפריפריה מדיניות ברורה של תמריצים ועידוד מעבר של תעשיות מתקדמות ממרכז הארץ לנגב כשאנו רואים היום את התפתחות התעשיות המתקדמות בבאר שבע בכלל והסייבר בפרט– אנו רואים את הנגב מתפתח בצעדי ענק. הפוטנציאל העצום באוכלוסיית הנגב סוף סוף מתחיל לבוא לידי ביטוי".
 
הבוקר, ה-19 במאי 2014, נערכה פתיחת מסחר חגיגית של הבורסה לניירות ערך ב-SCE - המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע. בכנס, CYBER NIGHT- Body of knowledge, דנים בכירי התעשייה, הממשל ומערך הביטחון של ישראל באיומי הסייבר של ישראל – באיומים ובהזדמנויות שעידן הסייבר מביא למשק.
 
יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל אביב: "העיר באר שבע הפכה לאות כבוד לתעשיית ההייטק. ההתפתחות האדירה של העיר הובילה להקמה של מרכזי מצוינות בנושא סייבר בפרט, והיי-טק בכלל – הבאת התעשייה המתקדמת לנגב היא המפתח לפיתוח הפריפריה בישראל. הבורסה בתל אביב גאה להגיע לבאר שבע, בירת הסייבר של ישראל. ללא צל של ספק סייבר הוא אחד התחומים הצומחים בעולם, ככזה אנו מאמינים שחברות ישראליות רבות יקומו על בסיס הידע שנלמד במוסדות האקדמיים כמו סמי שמעון ויהפכו לחלק בלתי נפרד מהבורסה לניירות ערך בתל אביב".
 
ד"ר יובל שטייניץ, שר המודיעין, אמר בפתיחת המסחר כי באר שבע והנגב צומחים ומתפתחים והפלא הזה קורם עור וגידים לנגד עיננו. "הייתה לי זכות גדולה כשר אוצר להשקיע בנגב והיום כשר המודיעין כשאני מגיע לכאן אני נהנה לראות את הפירות. זה התחיל בהשקעה אדירה בתחבורה, בהמשך בעיר הבה"דים והשקעות עתק נוספות.
 
"שני הדברים הללו נראים לעין אבל נתנו לנגב עוד דבר שהוא לא פחות חשוב ולא נראה לעין, נתנו לפריפריה מדיניות ברורה של תמריצים ועידוד מעבר של תעשיות מתקדמות ממרכז הארץ לנגב. את הדבר הזה לא רואים בעין. הדבר בא לביטוי בחוק עידוד השקעות הון, מס מופחת לחברות הייטק בפריפריה ותמריצים אחרים כדי לעודד את התעשייה שהתמקדה בדרך כלל בין רחובות לחיפה. כשאנו רואים היום את התפתחות התעשיות המתקדמות בבאר שבע בכלל והסייבר בפרט, בקשר ישיר עם מכלת סמי שמעון ומוסדות אחרים – אנו רואים את הנגב מתפתח בצעדי ענק. הפוטנציאל העצום באוכלוסיית הנגב סוף סוף מתחיל לבוא לידי ביטוי".
 
"כשר מודיעין אני יכול לומר שהדברים אינם דברים בעלמה. סוגיית הסייבר הופכת להיות סוגיה מרכזית במלחמות המודיעין. היום אנו עדים לממד מלחמה שהופך רלוונטי לסוגיות ביטחון וליכולות של העולם החופשי להגן על עצמו מפני מתקפות והוא – הסייבר. אנו עדים ליצירתו של ממד חדש לא פחות חשוב שבו מתבצעת הלחימה. הממד הזה עדיין בחיתוליו אבל אנו יכולים לזהות את חשיבותו העצומה. אני מנוע מלפרט אבל בשנה האחרונה נאלצתי לקיים לא פעם ולא פעמיים דיונים ארוכים עם גורמים רלוונטיים בנושא פרצות בתחום הזה, בשיתוף הגורמים הרלוונטיים כמו שב"כ, הסקטור הפרטי ויכולתי להיווכח בצורה מעשית כיצד הדבר הזה הוא לא רק סיסמא אלא אני כשר המודיעין נזקק אליו ממש במעשה חודש בחודשו עם זיהוי רגישויות מסוימות שהיו צריכים לתת להן מענה כשי להגן על מדינת ישראל, המערך הכלכלי שלה ואזרחיה. אחת הבעיות העיקריות שעומדות בפנינו זו השאלה איך אנו בונים את מערך הסייבר של מדינת ישראל.
ח"כ  ד"ר אראל מרגלית, יו"ר שדולת הסייבר בכנסת: "בשנתיים האחרונות אנו עדים לצמיחה גבוהה בהשקעות בנגב. אנחנו חייבים להביא חברות נוספות לבאר שבע על חשבון המדינה כי זה פשוט יועיל למדינה. גם החבר'ה מהצבא וגם אלו באזרחות יקבלו הטבות לעבור לדרום כבר היום. כדי שבאר שבע והדרום ינצלו את ההזדמנויות אנו המדינה צריכה לומר אנו נותנים את ההטבות והברכה כדי לקים את הבשורה הזו בבאר שבע. בשורה שמקימים כאן בדרום בחמש השנים הקרובות מרכז מצוינות ליצירה ויביאו עוד אנשים ליהנות מהטכנולוגיה והחדשנות שכל האזרחים רוצים להיות שותפים בהם".
 
פרופסור יהודה חדד, נשיא SCE  המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון אמר: "אנו גאים לארח את כנס הסייבר השנתי בבאר שבע. אנו במכללת SCE  זיהינו את תחום הסייבר כאחד התחומים החשובים בתחום ההנדסה וככזה אנו משקיעים משאבים אדירים להכשיר את דור העתיד של המהנדסים בישראל להתמודד עם איום זה. פתחנו גם מעבדות ייעודיות ללימוד לוחמת סייבר וכבר עתה מאות מהסטודנטים במכללה מתמחים בתחום מתקדם זה ונערכים להגנה על תשתיות ישראל באמצעות ידע זה."
 
​בתמונה מימין לשמאל: ח"כ אראל מרגלית-יו"ר שדולת הסייבר בכנסת, יוסי ביינארט-מנכ"ל הבורסה,  דר' יובל שטייניץ-שר המודיעין ונושאים אסטרטגיים, גדי תירוש - שותף כללי ב JVP, פרופ' יהודה חדד-נשיא המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון.