הבורסה לניירות ערך פונה לראשונה לחברות פרטיות חתמה זיכיון להפצת מערכת ניהול הון לחברות הייטק וחברות צמיחה פרטיות – Cap.TAble

הודעה לעיתונות
17/06/2015
 
- המערכת תוצג לראשונה מחר בכנס "From seed to IPO"
- מערכת כזו מוצעת על ידי נאסד"ק במסגרת Nasdaq Private Market
 

​הבורסה לניירות ערך מרחיבה את תחומי פעילותה ופותחת לראשונה את שעריה לחברות פרטיות. במסגרת זו, חתמה הבורסה על הסכם זיכיון להפצה ושימוש במערכת Cap.TAble שהינה מערכת לניהול הון המיועדת לחברות פרטיות.

המערכת מהווה נדבך ראשון בבניית מערכת יחסים ארוכת טווח וליווי צמיחתן של חברות פרטיות. זהו צעד ראשון ביישום התוכנית האסטרטגית של הבורסה שהוצגה בתחילת השנה, והכוללת, בין היתר, עידוד חברות קטנות ובינוניות להירשם למסחר בארץ.
המערכת תוצג לראשונה מחר בבורסה בכנס: "From seed to IPO" המתקיים בשיתוף IVC , משרד עו"ד ש. הורוביץ, החתמים לאומי פרטנרס ופירמת רואי החשבון PwC.

מערכת Cap.TAble הינה פרי פיתוח ישראלי של חברת Pretty Simple Solutions, שנוסדה בשנת 2009 על ידי ערן פלמון וחגי שוורץ. המערכת מאפשרת לחברות שאינן ציבוריות לנהל את ההון שלהן כולל מניות, אופציות, שטרות ניתנים להמרה וכתבי אופציה, ליצור מסמכים רלוונטיים ועוד. מדובר בפלטפורמה שמיועדת בעיקר לחברות הייטק וחברות בצמיחה, המנהלות הון חברה מסוגים שונים ועם מגוון בעלי מניות ואופציות.

רכישת המערכת מהבורסה תהיה באמצעות תשלום דמי שימוש חודשיים והבורסה תספק שירותי תמיכה (helpdesk) למשתמשים.
שיווק המערכת הוא כאמור צעד ראשון בפנייתה של הבורסה לחברות פרטיות. המסחר בחברות פרטיות הינו תחום ההולך ומתפתח בעולם, ויש הטוענים כי יהווה בעתיד נתח משמעותי מהמסחר. נציין כי בורסת נאסד"ק משווקת את המערכת לחברות אמריקאיות פרטיות במסגרת   Nasdaq Private Market ומציעה להן לצד השימוש במערכת גם פלטפורמה למסחר ביניהן.

יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה, אמר כי "בהמשך לתכנית האסטרטגית שהצגנו בתחילת השנה, אנו עושים צעד ראשון בפנייתנו לחברות פרטיות. הזיכיון לשימוש במערכת Cap.TAble הינו חלק ממהלך כולל שאנו מבצעים להרחבת ארגז הכלים המוצע לחברות. אנו פותחים שערינו גם לחברות הפרטיות, ומאמינים שבעזרת הכלים הנכונים הן תוכלנה לחזק את פעילותן, לצמוח ואף לבחון אפשרויות לרישום בעתיד למסחר בתל אביב. בכוונתנו להמשיך ולהעמיק את הקשר עם החברות הפרטיות ובכך ליישר קו עם המקובל בבורסות הגדולות והמובילות בעולם".

www.captable.co.il