תכנית TASE IR Desk לחברות "יתר מאגר"

הודעה לעיתונות
02/08/2015
 

​הבורסה לניירות ערך מציעה לראשונה לחברות הציבוריות תמיכה בפעילות רציפה בתחום קשרי המשקיעים. מגמה זו קיימת בעולם בשנים האחרונות, וחלק מהבורסות (כמו לדוגמא נאסד"ק) משתפות פעולה עם חברות קשרי משקיעים במתן שירותים כאלה לחברות נסחרות. במסגרת זו משיקה הבורסה את תכנית "TASE IR Desk", שמטרתה לתמוך בחברות ה-Mid Cap שזקוקות לחיזוק הדיאלוג שלהן עם משקיעים קיימים ופוטנציאליים, אולם יכולת ההשקעה שלהן בתחום מוגבלת. התכנית מיועדת לחברות שמניותיהן כלולות במדד "ת"א יתר מאגר" (חברות הכלולות במאגר אך אינן כלולות במדד ת"א-100), והיא כוללת:

  • תמיכה כספית של הבורסה בעלות פעילות קשרי משקיעים על ידי גורם מקצועי חיצוני בסך של עד 15,000 ₪ בשנה, וזאת במקביל להצהרת המנכ"ל  כי התקשר עם חברה לצורך קבלת שירותים כאלה.
  • שימוש במרכז הכנסים של הבורסה לאירוע משקיעים/אנליסטים, אחת לשנה, ללא תשלום.

התכנית מושקת בימים אלה כפיילוט. בנוסף, תינתן גישה ישירה מאתר הבורסה למערכת מידע לאחזקות מוסדיים STOCKER, אשר הודיעה לאחרונה כי היא פותחת את המערכת שלה לחברות הציבוריות ללא תשלום. מערכת STOCKER עוקבת, בין היתר, אחר אחזקות הגופים המוסדיים של החברות הציבוריות ונותנת שירותי מידע אלה. במקביל להשקת התכנית בוחנת  הבורסה פעילויות נוספות לעידוד ופיתוח תחום קשרי המשקיעים,  כגון הקמת פורום IR מקצועי, השתתפות בקורסים והכשרות בתחום  ועוד.

חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית, מסרה כי: "הבורסה רואה בחברות ה-MID CAP את פוטנציאל הצמיחה של המשק. כחלק ממאמצנו לתמוך בחברות אלה, משיקה הבורסה את תכנית קשרי המשקיעים "TASE IR Desk". התכנית נוגעת במספר רבדים הנדרשים לצורך קיום דיאלוג רציף וקבוע עם משקיעים: תשתית של נתונים ומידע, תמיכה מקצועית  ואכסניה הולמת לקיום מפגשים מקצועיים. אני מקווה כי תמיכה זו תעודד גם חברות שאינן מקיימות פעילות קשרי משקיעים באופן קבוע לפתח את התחום, לחזק את מעמדן, לפעול באופן שוטף וקבוע מול המשקיעים הקיימים, ולגייס משקיעים חדשים."

לפרטים נוספים כנסו לקישור: http://www.tase.co.il/LPages/IR_Desk/index.html