סודהסטרים תיסחר גם בבורסה בתל אביב החברה נענתה היום לפנייתה של הבורסה והודיעה כי תבצע רישום כפול.

הודעה לעיתונות
07/12/2015
 

מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט: "אנו מברכים על היענותה של סודה סטרים לבקשתנו להירשם למסחר בת"א; חברה ישראלית כמו סודהסטרים, מקומן כאן בת"א; אנו מודים לחברה ולמנכ"ל החברה על האמון הרב שנתנו בבורסה ובטוחים כי חברות רבות יילכו בדרכה של סודהסטרים ויירשמו ברישום כפול בבורסה בתל אביב;

מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום: "זהו מהלך טבעי אך מרגש, אנו שמחים לתרום לחיזוק המשק הישראלי".
 

היום (7.12.15) הודיעה סודהסטרים (Nasdaq: SODA), החברה המובילה בעולם לייצור והפצת מכשירי הגז הביתיים, באמצעות מנכ"ל החברה, דניאל בירנבאום, למנכ"ל הבורסה בת"א, יוסי ביינארט, כי לאחר ששקלה את פניותיו ובחנה את כלל ההיבטים הקשורים ברישום הכפול, החליטה החברה להיעתר לפניה ולבצע רישום כפול בבורסה לניירות ערך בת"א.

ביינארט בירך את סודהסטרים על החלטתה וציין כי "מקומן של חברות ישראליות בעלות נוכחות גלובאלית בבורסה בתל אביב".
יודגש כי בשבועות האחרונים התנהלו מספר מפגשים בין הצדדים, בהן הבהירו נציגי הבורסה להנהלת סודהסטרים את היתרונות השונים הקשורים ברישום הכפול, לטובת החברה ובעלי המניות שלה.
נציגי הבורסה הציגו בפני נציגי סודהסטרים, בין היתר, את היתרונות הבאים:

1. פשטות - הליך הרישום הכפול הינו הליך פשוט ונוח ללא עלות כספית. ניתן להשלים את התהליך תוך מספר ימים. בתוך כך, על החברה יחולו אותם כללי דיווח הנהוגים בארצות הברית והחברה תמשיך לדווח באנגלית בלבד.
2. זיקה ישראלית – נציגי הבורסה הדגישו כי הנסיון המצטבר מלמד כי חברה מבוססת ובעלת מוניטין מצויינים כגון סודהסטרים הנסחרת מזה זמן בארצות הברית צפויה להינות מיתרון 'המגרש הביתי' בישראל, קרי, היכרות מוקדמת של ציבור המשקיעים עם החברה ופעולותיה, וכן יתרון יחסי לגודל החברה בשוק המקומי.
3. הרחבת בסיס המשקיעים -  יתרון הגודל צפוי להוביל להרחבת בסיס המשקיעים המוסדיים והפרטיים של החברה, בפרט לאור העובדה כי הנהלת החברה והמטה הבינלאומי שלה ממוקמים בישראל, וכן ופסי היצור שלה הכוללים את מפעל הדגל החדש של החברה בפארק התעשיה עידן הנגב, סמוך ללהבים, המעסיק למעלה מ-1200 עובדים מכל גווני הקשת של החברה הישראלית, כולל עובדים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל, וכן מפעל סירופים נוסף באשקלון. 
4. ציבור המשקיעים בישראל יהנה מעלויות קניה ומכירה נמוכות בהשוואה לעמלות בבורסות בארצות הברית.
5. כשבועיים לאחר תחילת המסחר בתל אביב, תצורף החברה למדדי ת"א 75 ות"א 100 ומקומה הצפוי במדדים הינו 48 ו-73, ובהתאמה, משקלה הצפוי במדדים אלו הינו 1.6% ו- 0.4%.
6. תעודות הסל וקרנות הנאמנות המחקות צפויות לרכוש מניות בשווי של 33 מיליון דולר שהם יותר מ- 10% משווי השוק של החברה.
7. החברה והמשקיעים (בכל העולם) ייהנו מ- 13 שעות מסחר רצופות במניה.
8. בעתיד תוכל החברה לגייס בבורסה בת"א הון באמצעות מניות, המירים ואיגרות חוב.
9. מניסיוננו, מסחר ברישום כפול עשוי לסייע במיתון תנודות בתקופות שפל בשווקים בחו"ל.
10. מנתוני חברות שביצעו רישום כפול בעבר עולה כי הרישום בתל אביב מגדיל את מחזורי המסחר במניה בארה"ב לעומת התקופה שלפני הרישום הכפול.
11. הרישום בתל אביב מאפשר מימוש אופציות לעובדים בנוחות ובעלויות נמוכות.

מנכ"ל סודהסטרים העולמית, דניאל בירנבאום, אמר היום כי הוא גאה על ההחלטה לבצע רישום כפול בבורסה לניירות ערך בת"א: "מזה שנים חברת סודהסטרים נושאת בגאווה את דגל ישראל ברחבי העולם ומתמודדת זקופה ואיתנה מול גורמים המבקשים להחרים מוצרים ישראליים. הרישום הכפול הינו ראוי ומתבקש, יאפשר לחברה להרחיב את בסיס המשקיעים שלה ולייצר ערך ועניין מיוחד עבור המשקיעים המוסדיים ובעלי המניות שלנו ברחבי העולם שייהנו מהרחבה משמעותית של שעות המסחר". בירנבאום הוסיף כי: "למרות שאין בכוונתנו לגייס הון בת"א בשלב זה, ולמרות שמדובר במהלך טבעי בהתפתחות הגלובאלית של הקבוצה, זהו בהחלט יום מרגש. בורסה חזקה היא אינטרס כלכלי עליון עבור מדינת ישראל. אני מקווה שחברות ישראליות נוספות הרשומות למסחר בחו״ל יירשמו למסחר בישראל״.

חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, אמרה: "אנו שמחים שקשר של שנים עם הנהלת סודהסטרים נשא פרי והחברה מצטרפת ל- 55 החברות הישראליות הנסחרות ברישום כפול בבורסה בתל אביב. אנו נמשיך ונעשה כל מאמץ כדי להביא את כל החברות הישראליות והחברות בעלות הזיקה לישראל, הרשומות בארה"ב ולונדון, להירשם בבורסה בתל אביב".
 
בתמונה מימין לשמאל: דניאל בירנבוים, מנכ"ל סודהסטרים ויוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה.
התמונה ללא כל תמורה כספית. קרדיט לצלם: קובי קנטור.