נאסד"ק והבורסה בתל אביב חתמו על הסכם אסטרטגי פורץ דרך; יקימו פלטפורמה משותפת חדשה עבור חברות צמיחה פרטיות בישראל הבורסה בתל אביב תשתמש בטכנולוגיות המסחר של נאסד"ק - Genium INET

הודעה לעיתונות
06/01/2016
 

​נאסד"ק  (Nasdaq: NDAQ) והבורסה לניירות ערך בתל אביב (TASE) הכריזו על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי פורץ דרך. שתי הבורסות יקימו פלטפורמה משותפת במטרה לתמוך בחברות צמיחה טכנולוגיות ישראליות ויציעו שוק פרטי חדש עבורן. היוזמה המשותפת הבינלאומית תציע הטבות שונות, בכללן הכשרה לתהליך צמיחה, יצירת קשרים עסקיים, יצירת שוק משני כאמצעי להגברת נזילות, פלטפורמה ושירותים להשקעות הון ושירותי מימון חוב. לשוק הפרטי החדש, אשר עדיין לא ניתן לו שם פורמלי, יהיה צוות ניהול עצמאי משלו. פרטים נוספים על היוזמה יפורסמו במחצית הראשונה של 2016.

בנוסף, הבורסה בתל אביב תרכוש את טכנולוגית מערכת Genium INET של נאסד"ק למסחר, שיאפשר מסחר במגוון רחב של מוצרים, ביניהם: מניות, נגזרים, תעודות סל ואגרות חוב חברות וממשלתיות. בהמשך יפותחו מוצרים נוספים לתחומים שונים. הטכנולוגיה תתמוך בתכניות צמיחה נוספות של הבורסה בתל אביב במטרה לעודד השקעות הון מקומיות ובינלאומיות. בנוסף, המערכת תתמוך בהפעלת טכנולוגיות מתקדמות, המבוססות על תקנים בינלאומיים וניסיון רחב בתחום.

"אנו גאים בהסכם חשוב זה עם הבורסה לניירות ערך בתל אביב, המשלב חדשנות וטכנולוגיה ברמה הגבוהה ביותר", אומר סנדי פרושר, סגן יו"ר נאסד"ק, "באמצעות מינוף פלטפורמת Genium INET, הידועה ברחבי העולם, יהיו לבורסה לניירות ערך הזדמנויות רבות להרחבת מגוון מוצריה ועסקיה עבור השוק המקומי והבינלאומי. בניית השוק הפרטי המשותף לשתי הבורסות, יתמוך בחברות טכנולוגיה אזוריות, יחזק את הפיכתה של הבורסה בתל אביב לצומת מרכזי בשוק ההון וימנף את הניסיון הרחב והחדשני לתמיכה בחברות נסחרות ופרטיות. אנו צופים להתפתחויות חיוביות בשיתוף הפעולה שלנו עם הבורסה לניירות ערך בתל אביב."

"שיתוף הפעולה עם נאסד"ק הוא בשורה משמעותית עבור הבורסה בתל אביב בפרט והכלכלה הישראלית בכלל". אמר יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל-אביב. "בפעם הראשונה נציע לחברות ישראליות מענה אמיתי לאתגרי הצמיחה שלהן וניתן להן אלטרנטיבה ממשית לאקזיט כך שימשיכו לפעול כחברות עצמאיות בעלות פעילות משמעותית. השוק המשותף החדש שנקים יוכל להציע מודלים שונים של גיוס לחברות שטרם בשלות להיות ציבוריות, להרחיב את אפשרויות המימון שלהן ולהוות גשר להתפתחותן בישראל ובהמשך בשווקי העולם. המערכת שאנו מאמצים מהווה את חוד החנית של טכנולוגיית המסחר על פי סטנדרט בינלאומי ותעמיד אותנו בשורה אחת עם בורסות מובילות בעולם, וזאת כדי לתת מענה לשינויים המהירים בעולם הגלובלי. אנו רוצים להודות לנאסד"ק על הבעת האמון בבורסה בתל-אביב ובחברות הצומחות בישראל ומקווים לממש יחד את הפוטנציאל האדיר של שיתוף הפעולה".

הטכנולוגיה של Nasdaq, המטפלת במסחר, סליקה, CSD ומערכות לפיקוח על השוק, מופעלת ביותר מ-100 שווקים בצפון אמריקה ובאמריקה הלטינית, אירופה, אסיה, אוסטרליה, אפריקה והמזרח התיכון.