BlackRock פותחת את השוק הישראלי למשקיעים בינלאומיים שיתוף פעולה ייחודי בין הבורסה לניירות ערך ו-BlackRock, שתשיק לראשונה קרן סל על מדד TA-25 אשר תאפשר למשקיעים האירופאיים השקעה בישראל.

הודעה לעיתונות
20/01/2016
 
BlackRock משיקה היום את קרן הסל הראשונה אשר מאפשרת למשקיעים אירופאיים להשקיע ישירות במדד TA-25.

ה- iShares TA-25 Israel UCITS ETF - TASE היא קרן הסל הראשונה המספקת חשיפה ישירה ל-25 המניות הגדולות ביותר הנסחרות בבורסה לניירות ערך בת"א. נכס הבסיס של הקרן מבוסס על מדד ת"א-25, אשר הרכבו מעודכן מידי חצי שנה.
בכללי המדד נקבעה תקרת משקל בגובה 10% למניות הנכללות בו.
 
יחס סך ההוצאות של קרן הסל iShares TA-25 Israel עומד על 0.6%. מדובר בקרן בשכפול פיזי המציעה חשיפה ישירה לחברות המשתתפות במדד. ל-iShares יש כיום יותר מ-70 קרנות סל המתמקדות במדינה מסוימת והרשומות באירופה.

אלכס פולק, מנכ"ל BlackRock ישראל: "הדיוק בהשקעות חשוב היום יותר מאי פעם. שוק המניות הישראלי היה אחד מהשווקים של הכלכלות המפותחות שהתאוששו במהירות הרבה ביותר מהמשבר הפיננסי העולמי, והקרן שלנו היא אמצעי להשקיע בשוק זה, המהווה את אחד ממוקדי הטכנולוגיה המובילים בעולם.  זוהי קרן הסל הראשונה המאפשרת למשקיעים להשקיע ישירות במדד הלאומי של ישראל במסגרת של דירקטיבות ה-UCIT***, תוך שימוש במטבעות המקומיים שלהם: הליש"ט, הדולר או האירו. החדשנות הזאת תספק למשקיעים המתגוררים מחוץ לישראל אפשרות חשיפה ממוקדת לישראל כחלק ממגוון ההשקעות שלהם".
 
יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך: "קרן הסל מהווה הזדמנות חדשה עבור המשקיעים ברחבי העולם המעוניינים בחשיפה לכלכלה הישראלית באמצעות מדד TA-25. זהו חיבור בין הצורך של הבורסה בת"א להגדיל את החשיפה אליה מחוץ לשוק ההון בישראל לבין המשקיעים הבינלאומיים המחפשים דרך קלה ונוחה להשקיע בכלכלה הישראלית. אנו נמשיך לקדם שיתופי פעולה עם גופים פיננסיים בינלאומיים מובילים, בפיתוח מוצרים חדשים ונמשיך להיות  קשובים לצרכי השוק בארץ ובעולם".