המסחר בחמש אופציות חדשות יחל ממחר עם השקתן של אופציות על מניות הבינלאומי, נייס, דלק קבוצה, ישראמקו יהש, חברה לישראל במקביל אישרה הבורסה הקצאת מכסה יומית של 400 אלף פקודות לכל מחולל ציטוטים שיפעל באופציות על מניות

הודעה לעיתונות
27/01/2016
 

​ביום חמישי הקרוב ה- 28.1.2016 יחל המסחר בחמש אופציות חדשות על מניות הבנק הבינלאומי, נייס, קבוצת דלק, ישראמקו והחברה לישראל. קבוצת אופציות זו היא הראשונה מבין שלוש קבוצות של אופציות חדשות שהמסחר בהן יחל בבורסה במהלך הרבעון הראשון של השנה.

בהתאם להחלטת דירקטוריון הבורסה, שני המועדים הנוספים בהן יחלו להיסחר אופציות נוספות הם: 25 בפברואר (אופקו, פרוטרום, אלביט מערכות, עזריאלי, דלק קידוחים) ו- 23 במרץ (פז נפט, גזית גלוב, מליסרון, שטראוס גרופ, אסם, אורמת טכנו). עם השלמת ההשקה של אופציות אלו יתאפשר מסחר באופציות על כל המניות הכלולות במדד ת"א-25.

בשנת 2009 החלו להיסחר בבורסה אופציות על מניות. כיום נסחרות בבורסה אופציות על 9 מניות. ההחלטה על השקת האופציות החדשות נועדה להרחיב את מגוון האופציות הרשומות למסחר בבורסה. בין היתר, יאפשרו האופציות חשיפה באמצעות נגזרים למניות מענפים אשר כיום אין עליהן אופציות וכן יתאפשר ביצוע אסטרטגיות השקעה חדשות.

בנוסף, אישר דירקטוריון הבורסה כי החל ממחר, יום חמישי, תוקצה מכסה יומית של 400 אלף פקודות לכל מחולל ציטוטים שיפעל באופציות על מניות. המכסה נועדה להסיר את החשש של מחוללים שיפעלו באופציות על מניות מפני מצב בו לא יעמדו ביחס פקודות-מחזורים ואז יחויבו בתשלום בשל "פקודות עודפות". מפעילי מחוללים שיירשמו לתכנית יקבלו את המכסה ללא כל התחייבות מצדם.

בבורסה מקווים כי מפעילי מחוללים שאינם פועלים כיום באופציות על מניות ינצלו את המכסה ויחלו לפעול גם באופציות אלו ובכך יתרמו לשיפור הנזילות והסחירות באופציות על מניות, בפרט לאור השקתן של האופציות החדשות. במקביל החליטה הבורסה כי תיפסק עשיית שוק באופציות על מניות וייפסק התגמול בגין פעילות זו.