11 חברות ביומד וטכנולוגיה ראשונות הצטרפו לפרויקט האנליזה של הבורסה אדיסון, חברת מחקר המניות הבינלאומית, תבצע אנליזה שתכלול ניתוח פיננסי ומדעי של החברות, במשך שנתיים. מחקרי אדיסון מופצים ב- 128 מדינות ברחבי העולם, כולל למשקיעים המוסדיים המובילים. חברות נוספות בתהליכי הצטרפות לתכנית האנליזה ויסוקרו ע"י פרוסט אנד סאליבן.

הודעה לעיתונות
14/07/2016
 
​11 חברות ביומד וטכנולוגיה ראשונות הצטרפו לפרויקט האנליזה של הבורסה לניירות ערך בתל אביב, ויסוקרו ע"י חברת המחקר אדיסון. הפרויקט, המבוצע במסגרת יישום המלצות הוועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המחקר והפיתוח ("ועדת המו"פ") ,יוצא לפועל עם קבוצה ראשונה של חברות. 
 
7 חברות ביומד:
- אליום - חברת מכשור רפואי מתקדם המפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות זעיר פולשניות.
- אינטק פארמה - החברה עוסקת בפיתוח תרופות, על בסיס פלטפורמה ייחודית, גלולת האקורדיון, לשיפור היעילות והבטיחות של תרופות קיימות לטיפול במגוון מחלות.
- ביולייט - החברה פועלת להשקעה ניהול וקידום של פתרונות ייחודיים, אשר מטרתם לתת מענה לצורך ממשי הקיים בתחום מחלות העיניים ובתחום הדיאגנוסטיקה הסרטנית.
- ביונדווקס - החברה עוסקת במחקר ופיתוח של חיסון אוניברסלי נגד מחלת השפעת.
- פלוריסטם - חברת ביוטכנולוגיה המייצרת ומפתחת תרופות מדף, אשר אינן מצריכות התאמה גנטית, ומבוססות על תאי שלייה לטיפול במגוון מחלות.
- קולפלנט - חברת ביוטכנולוגיה העוסקת בפיתוח, ייצור ומיסחור מוצרים רפואיים מבוססי קולגן אנושי, לתחום ריפוי רקמות.
- רדהיל - חברת פרמצבטיקה המתמקדת בפיתוח ומסחור של תרופות מוגנות פטנט בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים לטיפול במחלות דלקתיות ומחלות הקשורות לדרכי העיכול ובכלל זה סרטן.

4 חברות טכנולוגיה:

- אלומיי קפיטל - החברה משקיעה במיזמים שונים בתחומי האנרגיה הנקייה והמתחדשת ובתחום התשתיות בארץ ובחו"ל.
- ננו דיימנשן - החברה עוסקת בפיתוח מדפסת תלת ממד להדפסת מעגלים אלקטרוניים מודפסים,  וכן מוצרי דיו מוליך ומבודד מבוססי ננו טכנולוגיה.
- פוינטר - החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ותפעול ניהול משאבים ניידים לשווקי הרכב והביטוח ומציע מגוון שירותים כולל לניהול ציים ואיתור רכבים.
- פורסייט - החברה עוסקת בפיתוח ומחקר של מערכות סיוע לנהג למניעת תאונות דרכים וכן מערכות לשימוש ברכב אוטונומי.

פרויקט האנליזה נעשה במטרה להעריך  תמחור הולם לחברות הטכנולוגיה והביומד לשיפור רמת הידע של המשקיעים והורדת מחסום חוסר הידע וההבנה בקרב המשקיעים. כמעט 30% מהחברות הנסחרות בתל-אביב הן מתחומי הטכנולוגיה והביומד, אך בשוק הישראלי כמעט ולא מפורסמות אנליזות על חברות הפועלות בתחומים מתפתחים אלה. פרסום והפצה רחבה של אנליזות גופי מחקר מקצועיים הוא אחד המנגנונים החשובים והאפקטיביים לקידום תמחור הולם מכיוון שהוא מאפשר העמקת המידע וההבנה הנוגע לחברה, לתחומי פעילותה ולשווקים בהם היא פועלת.

האנליזות תפורסמנה במערכות המגנא והמאיה בשפה האנגלית יחד עם תקציר בעברית. האנליזות יפורסמו לפחות ארבע פעמים בשנה, לאחר פרסום הדו"חות הכספיים של החברות. בנוסף, יפורסמו עדכונים בקרות אירוע מהותי בחברה, המצריך עדכון בעבודת האנליזה האחרונה שניתנה. על פי ההערכה, האנליזות הראשונות יפורסמו בסוף חודש ספטמבר.
חברת אדיסון, חברת מחקר המניות הבינלאומית המספקת גישה למשקיעים, מעסיקה למעלה מ- 110 אנליסטים ומסקרת למעלה מ- 700 חברות ברחבי העולם. החברה הינה בעלת ניסיון רחב בתחומי טכנולוגיה וביומד. אדיסון תפיץ את האנליזות באמצעות פלטפורמות הפצה גלובליות, כולל  באמצעות רשתות חברתיות ורשימות התפוצה הנרחבות שלה, וכן באמצעות כ- 17 רשתות הפצת מידע מקצועיות בהן בלומברג ורויטרס. הגישה לאנליזות תהיה חופשית וללא כל הגבלה. מחקרי חברת אדיסון זמינים למשקיעים ב- 128 מדינות ברחבי העולם, כולל מאות משקיעים מוסדיים מובילים.
 
על מנת לשמור על ניתוח מקצועי בלתי תלוי ללא הטיות, החברות המשתתפות חתמו על הסכם עם הבורסה לקבלת שירותי האנליזה לתקופה מחייבת של שנתיים. האנליזה ממומנת על ידי החברות המסוקרות ובהשתתפות הבורסה והמדען הראשי שישתתפו במימון האנליזות עבור חברות קטנות ובינוניות.

בנוסף לחברת אדיסון, הבורסה חתמה גם על הסכם נוסף עם חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן, אשר תסקר את החברות הבאות שתצטרפנה לתכנית. פרוסט אנד סאליבן מעסיקה למעלה מ- 1,800 אנליסטים, מומחים ויועצים לאסטרטגיות צמיחה ב-50 סניפים, כולל בישראל,  בעלי מומחיות ספציפית בכל מגוון תחומי הביומד, הטכנולוגיה והתעשייה.
 
חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, מסרה היום: "אני שמחה שהחברות הבינו את היתרון הגדול שבפרסום אנליזות שוטפות ע"י חברות מחקר בינלאומיות. אנו מתחילים עם 11 חברות חלוצות שיסוקרו על ידי חברת אדיסון, אך קיימת התעניינות של חברות נוספות וכולי תקווה כי בחודשים הקרובים תצטרפנה לפרויקט עוד קבוצת חברות שתסוקרנה ע"י פרוסט אנד סאליבן. פרסום אנליזה על ידי חברה בינלאומית, המתמחה בתחום, תאפשר לציבור ולמשקיעים המוסדיים בתחומי הביומד והטכנולוגיה, הרחבת והעמקת הידע בתחומי העיסוק של חברות ההייטק. כמו כן, פרסום האנליזה באנגלית והפצתה בעולם, תאפשר לחברות אלו חשיפה גם למשקיעים הבינלאומיים, המחפשים להשקיע בחברות ההייטק הישראליות. אנו מקווים כי דבר זה יקדם את התמחור ההולם של חברות ההייטק ויביא להגברת הסחירות בחברות אלה. זהו צעד נוסף וחשוב במגוון הפעילויות שהבורסה יוזמת ומוציאה לפועל, במטרה להחזיר את החברות לתל אביב בדגש על חברות הטכנולוגיה".

וויל מניואל, דירקטור בחברה אדיסון ומנהל הפעילות בישראל, מסר היום: "אדיסון נרגשת שהתוכנית של הבורסה לניירות ערך יוצאת כעת לדרך הלכה למעשה. אנו מצפים לשפר את הנגישות של המשקיעים ואת הבנה שלהם בנוגע לחברות הטכנולוגיה והביומד שכבר הצטרפו לפרויקט. אנו מלאי הערכה לבורסה, לרשות לניירות ערך ולמדען הראשי על החשיבה והמחויבות לתוכנית שאפתנית זו ובטוחים כי המחקרים המעמיקים של אדיסון והתובנות שיעלו מהם יתרמו לחברות ולמשקיעים כאחד".