הבורסה תשיק נגזרים שבועיים על שער הדולר בהמשך להצלחת האופציות השבועיות על מדד ת"א-25, יושקו בקרוב גם אופציות שבועיות על שער הדולר

הודעה לעיתונות
07/08/2016
 

דירקטוריון הבורסה החליט, בישיבתו ביום חמישי (4.8.16), להשיק אופציות שבועיות על שער הדולר. כידוע, אופציות שבועיות על מדד ת"א-25 הושקו בבורסה בשנת 2013 והיקפי המסחר בהן נמצאים בצמיחה מתמדת. ב-2013 עמד מחזור המסחר היומי בהן על כ-12 אלף אופציות וכיום עומד על כ-45 אלף.

בהמשך להצלחת האופציות השבועיות על מדד ת"א-25 הוחלט להשיק אופציות שבועיות גם על שער הדולר. האופציות החדשות מתאימות למגוון רחב של משקיעים וביניהם גם אלו המחפשים כלי לגידור סיכוני מט"ח קצרי טווח, עם דרישת בטחונות נמוכה יחסית. האופציות השבועיות יאפשרו מסחר למועד פקיעה נוסף ובכך תיווצר תמונה ברורה יותר בדבר ציפיות הסוחרים לתנודתיות שער הדולר לאורך ציר הזמן.

האופציות השבועיות דומות במאפייניהן לאופציות החודשיות:
- סוג האופציה - "אירופאית".
- אופן הסליקה - כספית.
- מכפיל נכס הבסיס - 10,000 דולר ארה"ב.
- המחיר הקובע למימוש - השער היציג של הדולר כפי שיפורסם ע"י בנק ישראל לפני תאריך המימוש.
- סדרה חדשה של אופציות שבועיות תחל להיסחר מידי יום ג' ותפקע ביום ד' בשבוע שלאחר מכן. מצב זה, בו בימי ג' ייסחרו שתי סדרות שבועיות, יאפשר גלגול פוזיציות משבוע לשבוע.

במקביל לאופציות השבועיות, יושקו גם חוזים עתידיים שבועיים על שער הדולר.

על מנת לעודד אספקת נזילות למסחר בנגזרים החדשים מיד עם השקתם, תוקצה מכסה יומית של 20,000 פקודות לכל מחולל ציטוטים שיפעל בנגזרים אלה. על המכסה היומית לא יחול יחס פקודות-מחזורים. הנגזרים החדשים יחלו להיסחר לאחר סיום ההיערכות הטכנית והודעה על כך תפורסם מבעוד מועד.

רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת מסחר נגזרים ומדדים אמר כי "המסחר בנגזרים השבועיים על שער הדולר הוא מהלך נוסף להרחבת מגוון הנגזרים הנסחרים בבורסה. הנגזרים החדשים ירחיבו את אפשרויות ההשקעה והגידור של כל סוגי הפעילים בשוק והם משתלבים היטב במגמת הגידול בהיקפי המסחר באופציות על שער הדולר שהמחזור היומי בהן ב-2016 עלה על 50 אלף".