דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בחר באיתי בן זאב למנכ״ל הבורסה

הודעה לעיתונות
03/11/2016
 
​דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בחר היום (ה') באיתי בן זאב לתפקיד מנכ״ל הבורסה. ועדת האיתור בראשות יו״ר הבורסה, מר אמנון נויבך, המליצה על מינויו של בן זאב בתום הליך אינטסיבי אשר במסגרתו נבדקו מספר מועמדים מרשימים לתפקיד. בנימוקי הבחירה ציינה הוועדה את ניסיונו העשיר של בן זאב בניהול מערכות מורכבות ועתירות כח אדם  כמו גם את הבנתו הרבה בטכנולוגיות מתקדמות בשוק ההון והיכרותו העמוקה עם העולם הפיננסי הישראלי והגלובלי.

בן זאב מכהן כראש חטיבת שוקי הון וחבר הנהלת בנק לאומי ואחראי, בין היתר, על ניהול תיק הנוסטרו של הבנק בהיקף של כ-120 מיליארד שקלים, ניהול המאזן של הבנק,  אגף ניהול סיכונים, אגף לקוחות מוסדיים ובנקים זרים, חדרי העסקאות של הבנק, אגף תפעול ניירות הערך ונגזרים וכן על פרויקטים טכנולוגיים מורכבים. תחת ניהולו למעלה מ-500 עובדים.  לפני כן שימש בן זאב במספר תפקידים ניהוליים בכירים בתחומי הבנקאות ושוק ההון בהם בנקאי השקעות במריל לינץ׳ בישראל וכן בקבוצת הטכנולוגיה של מריל לינץ׳ בלונדון. בן זאב (41), נשוי + 4, הוא בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב ובוגר התוכנית לפיתוח מנהלים באינסיאד.

אמנון נויבך, יו״ר דירקטוריון הבורסה, מסר היום: ״ועדת האיתור פעלה במרץ רב על מנת להביא לדירקטוריון הבורסה מועמד מוסכם אשר נבחר פה אחד. אני מאמין כי בן זאב מביא עמו את התכונות והניסיון הנדרשים על מנת להתמודד בהצלחה עם האתגרים המרובים העומדים בפנינו, ביניהם גיבושה של ההנהלה בתום תקופה של אי ודאות, שיקום מערכת היחסים עם העובדים והוועד והגדרת היעדים האסטרטגיים לשנים הבאות ותוכניות העבודה הנגזרות מכך״

בן זאב יכנס לתפקידו ב- 1 בינואר 2017.  

בתוך כך, הודיע יו״ר הבורסה כי בתום תקופת חפיפה מסודרת למנכ״ל הנכנס ולא יאוחר מסוף הרבעון הראשון 2017, בכוונתו להתמקד אך ורק בניהול הדירקטוריון וועדותיו ובבקרת פעילות הבורסה כיו״ר לא פעיל. נויבך הדגיש כי בינו לבין המנכ״ל הנכנס קיימות הבנות ברורות באשר לחלוקת הסמכויות והעבודה המשותפת.

דירקטוריון הבורסה איחל בהצלחה למנכ"ל החדש וביקש להודות למועמדים המצוינים שנבחנו לתפקיד ועל רצונם הכן להתמודד עם אתגרי הבורסה המורכבים. 

איתי בן זאב