הבורסה לניירות ערך ו- BDO זיו האפט יקיימו לראשונה תכנית לימודים ייחודית להכנת חברות סטארט אפ לגיוסי הון מתקדמים במסגרת התכנית יינתנו כלים פרקטיים לחברות נבחרות לקראת סבב גיוס מתקדם או הנפקה בבורסה

הודעה לעיתונות
20/11/2016
 
​הבורסה לניירות ערך ופירמת ראיית החשבון והייעוץ העסקי BDO זיו האפט יקיימו לראשונה תכנית מקצועית להכנת חברות סטארט אפ לגיוס מתקדם והנפקה בשוק ההון. התכנית מיועדת למנכ"לים וסמנכ"לים בכירים בחברות טכנולוגיה ישראליות שביצעו בהצלחה גיוס ראשוני ונועדה להקנות כלים פרקטיים ויישומים להובלת החברה לסבב גיוס מתקדם והנפקה.

תעשיית ההייטק היא אחד ממנועי הצמיחה של הכלכלה הישראלית. הענף, שמהווה כיום כ-40% מהייצוא של ישראל, רשם ב-2015 גיוסי שיא של כ- 4.3 מיליארד דולר ועד כה נרשם ב- 2016 היקף גיוס של כ- 3.8 מיליארד דולר. 
למרות שישראל ידועה כמרכז עולמי של פיתוח חברות הזנק טכנולוגיות, בבורסה בת"א ישנה נציגות מצומצמת באופן יחסי של חברות מתחום זה, כ- 130 חברות מסקטור הטכנולוגיה.  חלק גדול מן החברות בוחרות להימכר לחברות רב-לאומיות,  כך נתוני IVC מלמדים כי בעשור האחרון נמכרו חברות ישראליות בשווי של כ-50 מיליארד דולר לחברות בינלאומיות.
המטרה המרכזית של התכנית היא מתן כלים נוספים לגיוס הון שיסייע לחברות להתפתח ולצמוח בישראל, תוך גיוס כספים בשוק ההון. 

הנושאים בהם יעסקו המפגשים בתכנית הינם: אסטרטגיות מתקדמות בגיוס הון, חסמים במימון חברות טכנולוגיות, מודל לאיתור השקעות המשך, הגדלת ערך חברה לקראת גיוס, מודלים לתמחור חברה טכנולוגית, אסטרטגיות להצפת שווי לפני גיוס, ניהול יחסי ציבור ו-IR, מודל ליציאת חברה לחו"ל, הבורסה כאלטרנטיבה לגיוס הון ועוד.

המרצים הם מנכ"לים ובכירים בתעשיית ההייטק הישראלית, בכירים בשוק ההנפקות ושוק ההון הישראלי, חתמים מובילים מגופי החיתום, עורכי דין ורואי חשבון המומחים בתחום ההנפקות ו- CFO's של חברות ציבוריות. 

בבורסה לניירות ערך עושים מאמצים רבים על מנת לעודד יותר חברות טכנולוגיה לגייס באמצעות הבורסה ולעודד השקעות מקומיות בהייטק הישראלי. בין הפעילויות ראוי להזכיר: הסכם עם 2 חברות אנליזה בינלאומיות אשר מסקרות חברות טכנולוגיה, על מנת לשפר את רמת הידע וההבנה של המשקיעים על החברות והתחומים, קורס אנליזה של חברות הייטק לפעילי שוק,  מפגשים אישיים עם חברות פוטנציאליות להנפקה, מפגשים לסקטור ההייטק בבורסה ועוד. 

התכנית מסובסדת ע"י הבורסה לניירות ערך ותיפתח ב-22 בינואר 2017. 

יגאל ברקת, סמנכ"ל שיווק ומכירות בבורסה לניירות ערך, אמר היום: "הרצון להמשיך ולראות עוד ועוד חברות טכנולוגיה ישראליות מתפתחות וצומחות כאן בישראל איננו של הבורסה בלבד. זוהי מטרת לאומית שבה הבורסה יכולה וצריכה לשמש כעוגן מרכזי לגיוסי הון עבור החברות. תכנית הלימודים הייחודית שגיבשנו היא חלק ממכלול שלם של פעולות ומאמצים של הבורסה להביא את סקטור ההיי-טק הישראלי לגדול ולצמוח באמצעות הבורסה, לטובת ציבור המשקיעים והמשק הישראלי כולו". 

רו"ח שחר זיו שותף מנהל ב-BDO  זיו האפט אמר כי "חברות הטכנולוגיה הם מנוע הצמיחה של המשק והייצוא הישראלי. אנו רואים ערך להצמחת והזנקת חברות ישראליות על ידי הקניית הכלים הפיננסים ומקורות ההון הדרושים להתפתחות חברות אלו. קידום חברות הזנק, תוך ביסוסם בישראל הינו משימה לאומית ממדרגה ראשונה, ואנו גאים להיות שותפים במשימה חשובה זו".