הבורסה זכתה בתחרות למצטייני המחשוב לשנת 2016 בקטגורית מערכות ליבה ותשתית יזומית פרויקט הסבת מערכת Main Frame בבורסה לסביבת לינוקס זכה בתחרות מצטייני המחשוב של "אנשים ומחשבים" לשנת 2016 בקטגוריית מערכות ליבה ותשתית יזומית

הודעה לעיתונות
22/01/2017
 
מחלקת טכנולוגיות, מידע ותפעול של הבורסה, זכתה בתחרות למצטייני המחשוב של "אנשים ומחשבים" לשנת 2016, בקטגורית מערכות ליבה ותשתית יזומית, זאת עבור פרויקט הסבת מערכת MF בבורסה לסביבת לינוקס. 

פרויקט ההסבה הוא פרויקט אסטרטגי בעל סיכון גבוה מאד, חלק מליבת העשייה ומ"פס הייצור" של הבורסה. על אף מורכבות הפרויקט והרגישות הרבה שלו, המעבר כולו בוצע באופן שהיה שקוף לחלוטין לכל שוק ההון, ללא השבתה כלשהי וללא כל הפרעה לפעילות הבורסה. 

המעבר לסביבה החדשה בוצע בפעימה אחת ועם סיום הפרויקט, יכולה הבורסה להמשיך ולפתח את מערכותיה ללא חשש, הן מבחינה תשתיתית והן מבחינת ביצועים ויכולות גידול. הפרויקט נמשך כ- 18 חודשים במקביל לעבודה השוטפת והמשך פיתוח הנושאים העסקיים של הבורסה. 

מחשב ה- MF הריץ בעבר מערכות עסקיות קריטיות לפעילות הבורסה ובכללן מערכות סליקה, חישובי מדדים ואת כל מאגרי המידע של חברות וניירות ערך הנדרשים לעבודתה היומיומית השוטפת של הבורסה ושתי מסלקות. הבורסה זיהתה קושי רב באיתור כוח אדם מיומן לתמיכה במערכת ההפעלה בסביבת MF ובנוסף ביצעה ניתוח מקצועי של הנושא, כולל בחינת עלויות תחזוקה, תמיכה, רכש ועוד, שהצביע על פוטנציאל חיסכון. בעקבות אלו, הוחלט על סגירת מחשב ה- MF והעברת מערכותיו לסביבת לינוקס, המשרתת את מערכות המסחר של הבורסה.

פרויקט ההסבה דרש רמת מקצועיות גבוהה בכל היבטיו ובכלל זה: ניהול פרויקט מורכב, תכנון הסבה ומתן מענה לכל אחת מהטכנולוגיות שהותקנה ב-MF – הסבת בסיס מידע ותוכנה, הטמעת מוצרים חדשים, בדיקות קבלה בשילוב של בדיקות ידניות וכלי השוואה אוטומטיים.