דירוג מעלה 2017 נחשף הבוקר זו השנה השתיים עשרה בבורסה לניירות ערך

הודעה לעיתונות
13/06/2017
 
​ארגון מעלה פתח את יום האחריות החברתית בעסקים בבורסה לניירות ערך. הדירוג כלל השנה 128 חברות, כאשר 8 חברות גדולות הצטרפו לדירוג ומספר החברות הבינוניות הוכפל ביחס לשנה הקודמת. מחזורן הכספי עומד על כ-410 מיליארד ₪, ומעסיקות כ- 310,000  עובדים.  זאת ביחס לדירוג מעלה 2016 אשר דירג 98 חברות. 

מנכ"ל ארגון מעלה, מומו מהדב התייחס לתוצאות הדירוג ואמר: "דירוג מעלה לאחריות תאגידית המתפרסם מידי שנה נותן תמונת מצב באשר להשפעה החברתית של החברות המובילות במשק: גדולות ובינוניות, ציבוריות, פרטיות וממשלתיות. 

הדירוג השנה מציג מספר נושאים חדשים ומסמן את הרחבת תחום האחריות החברתית גם להתמודדות עם נושא עובדים בשכר נמוך, מחויבות לעסקים קטנים ובינוניים ברכש, מניעת תאונות דרכים ואף היערכות ליציאה לפנסיה. הדירוג בעצם בא להדגים כיצד המגזר העסקי מהווה חלק מהפתרון בסוגיות חשובות לציבור הישראלי וביניהן כיצד חברות מסייעות לעובדים להתמודד עם יוקר המחייה ולשפר את יחסי העבודה עם הספקים של החברות. 

מדד מעלה הוא אחד מהמדדים בעלי התשואה הגבוהה ביותר כיוון שהחברות המדורגות בו הפנימו את ההקשבה לרחישות הלב של הציבור הישראלי".

מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, אמר: "אנו רואים בנתוני מעלה כי לא מעט חברות של עסקים קטנים ובינוניים הצטרפו למדד ואנחנו מאמינים בפוטנציאל של גופים אלה וכן לא מעט חברות ממשלתיות שאנחנו מקווים שיצטרפו לבורסה ויהפכו לציבוריות ובכך לאפשר לציבור הישראלי להיחשף לחוזקה של הכלכלה הישראלית. אחד הדברים שלא מספיק מדברים עליהם בתקשורת הישראלית, זה איכות המנהלים הישראליים והרבה מהחברות הללו שמצליחות זה בזכות העובדים, המנהלים וההנהלות. 
גם השוק ומנהלי ההשקעות צריכים לדעת לתמחר נכון את הגופים שמנוהלים בצורה נכונה, מתוך ראייה אסטרטגית רבת שנים, ויודעים למצוא את האיזון הנכון בין כל האינטרסים.
יש לנו בישראל עוד דרך לעשות בנקודה הזו ולהפוך את שוק ההון להרבה יותר חזק שעולה בקנה אחד עם החוזקה של הכלכלה הישראלית".

בתמונה: מנכ"לי החברות הבכירות במשק.
צלם: יואב זוהר
ארגון מעלה בבורסה - מנכ"לי החברות הבכירות במשק