הנהלת שופרסל פתחה את המסחר לרגל הצטרפותה למדד הדגל של הבורסה - מדד ת"א-35

הודעה לעיתונות
27/08/2017
 
ביום חמישי האחרון הנהלת חברת שופרסל פתחה את המסחר בבורסה לרגל צירופה למדד ת"א-35. רשת שופרסל, חברת הקמעונאות הגדולה והמובילה בישראל, פתחה את הסופרמרקט הראשון במדינה ברחוב בן-יהודה בתל אביב בשנת 1958. כיום מונה הרשת 275 סניפים, מחזור המסחר היומי הממוצע של מניית החברה מתחילת 2017 עומד על כ-9 מיליון ש"ח והיא מדורגת במקום ה-24 בסחירות.
 
אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, חברת האם של שופרסל: "זהו יום חג לחברת שופרסל, כניסתה למדד ת"א-35 הושגה בזכות העבודה הקשה של צוות ההנהלה והעובדים המחויבים. אני מברך את ההנהלה על צעדיה האמיצים וצופי פני העתיד, כמו הקמת המרלו"ג, פעילות המותג הפרטי המוצלחת אשר הביאה בשורה לציבור הלקוחות ופעילות האונליין אשר הגיעה כבר ל-12% מכלל מכירות החברה – האחוז הגבוה ביותר בעולם של מכירות מזון מקוונות".
אלשטיין צייין כי לפני כשבועיים היה בפגישה עם מייסד חברת שופרסל בן ציון בן חיים אשר שיתף אותו בחוויותיו מהקמת הרשת בשנותיה הראשונות של המדינה והתרגש עד מאוד מהמפגש הזה.
 
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו גאים על כניסת שופרסל למדד ת"א-35. הצטרפותנו כחברת קמעונאות למדד שבו נסחרים בנקים, חברות הייטק ותקשורת, איננה ברורה מאליה ואנו מוקירים את המעמד. שופרסל, כסמל של ישראליות, היא שילוב של מסורת וחדשנות - שירות אישי ללקוח בחנויות לצד קידמה וטכנולוגיה. כדי להמשיך ולהוביל אנו מתאימים עצמנו כל הזמן לשינויים בארץ ובעולם. יש לפנינו עוד תכניות מדהימות אשר יקפיצו את החברה לגבהים חדשים, והמעמד הנוכחי הוא שלב מכובד בדרך".
 
רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה: "ב-2015 פתחנו כאן את המסחר יחד עם חברת שופרסל לציון 35 שנה לפעילותה וכעת זו הזדמנות נוספת לציין את כניסתה למדד ת"א-35. מאז השקת הרפורמה בפברואר השנה, החברה פעלה על מנת להגדיל את שוויה ובכך נסללה הדרך לכניסתה למדד ת"א-35. מבחינת שווי שוק, מניית שופרסל ממוקמת כיום במקום ה-32 במדד. זו הזדמנות לציין כי בעקבות הרפורמה, חברות נוספות פעלו על מנת להיכנס למדדי הבורסה. למעלה מ-260 חברות פעלו להגדיל את שווי אחזקות הציבור בכ-26 מיליארד ש"ח, מתוכם בעלי עניין מכרו לציבור מניות בשווי של כ- 9 מיליארד ש"ח. כניסת שופרסל למדד ת"א-35 תגדיל את חשיפתה לכלל השוק ותאפשר לציבור המשקיעים להיות חלק מהצלחת החברה".
 
את האירוע חתם אדוארדו אלשטיין בתקיעת שופר לרגל ראש חודש אלול ובברכת שנה טובה לנוכחים.

בתמונה מימין לשמאל:
דוד לרון, סמנכ"ל תפעול שופרסל ושרשרת אספקה; שלמה זהר, משנה למנכ"ל וראש אגף נכסים ומוצרים פיננסיים; ערן מאירי, סמנכ"ל יועץ משפטי שופרסל; טלי הובר, סמנכ"לית כספים שופרסל; איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; ישראל ברמן, יו"ר דירקטוריון שופרסל; מאוריציו ויאור, סגן יו"ר דירקטוריון שופרסל; אדוארדו אלשטיין, יו"ר אי.די.בי; שולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי.; אורי קילשטיין, סמנכ"ל סחר ושיווק שופרסל; אמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה לניירות ערך; צבי ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות שופרסל; רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה לניירות ערך.

 

קרדיט לצלם: גיא אסייאג