שבוע היזמות הבינלאומי, המתקיים ב- 165 מדינות, נפתח בטקס פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך

הודעה לעיתונות
13/11/2017
 

​אלה מטלון, יו"ר רשת היזמות העולמית: "יזמות עבורנו היא גם כלי, לחברה בריאה, שוויונית וחזקה יותר"

ד"ר יוסי ורדי, יזם סדרתי: "יזמות זה לא בשביל כל אחד. אבל אם אתה מוכן להקריב הכל, יזמות זה הדבר בשבילך"

דב מורן, יזם ואיש הון סיכון: "יזמות מוצלחת נובעת מחיבור לקידמה מדעית-הנדסית, ובניה של חברה סביב צורך אמיתי, טכנולוגיה, מוצר, שוק, שהסך הכל שלהם הוא הצלחה. אבל הכי חשוב - לעבוד בתחום שתורם משהו משמעותי לעולם"

 שבוע היזמות הבינלאומי, נפתח הבוקר בטקס פתיחת מסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בהשתתפות יזמים ונציגים בכירים בתעשיית ההייטק. שבוע היזמות הבינלאומי הינו פרויקט חובק-עולם המזמין נשים וגברים בעלי פוטנציאל יזמי ליזום, לעשות ולממש חלום. השנה הוא יתקיים בלמעלה מ-165 מדינות בהן ישראל  - ממובילות היזמות בעולם.

אלה מטלון, יו"ר רשת היזמות העולמית ואיתי בן-זאב מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בירכו את היזמים בולטים בהגיעו לטקס בהם: יזהר שי, יוסי ורדי, דה מורן, עמית דרור, מנכ"ל ננו דימנדן ורים יוניס, יזמת אלפא אומגה, חברת הסטארט-אפ הראשונה בחברה הערבית בישראל. עוד נכחו ונשאו דברים: פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל, הטכניון וגרג בריסקו, הנספח המסחרי בשגרירות ארה"ב.

אלה מטלון, יו"ר רשת היזמות העולמית: "שבוע היזמות בישראל הוא שבוע של כלכלה ועסקים וצמיחה, אבל גם שבוע של הכלה ופלורליזם, ולכן אנחנו פועלים בדגש על הפריפריה החברתית. השנה התמקדנו ביזמים מהחברה הערבית, ובימים הקרובים יבקרו 25 יזמים ערביים מצליחים בבתי הספר "שלהם" כדי לתת השראה ליזמים של מחר, בנצרת, חיפה, שפרעם, רהט ועוד.
הפוטנציאל בחברה הערבית בארץ הוא אדיר. בעשר השנים האחרונות ראינו עליה של 1000%, מ-350 ל-4000 מהנדסים ומדענים שמועסקים בתעשיית ההייטק. וזו רק ההתחלה. העבודה המשותפת מקדמת חיבורים חשובים בין ערבים ויהודים, בין יהודים חופשיים לבין יהודים דתיים מאד, בין פריפריה למרכז. יזמות עבורנו היא גם כלי, לחברה בריאה, שוויונית וחזקה יותר. אנחנו פותחים כאן את שבוע היזמות העולמי, יום אחד לפני שאר העולם, בבורסה לניירות ערך בתל אביב. תודה שאתם כאן!"
 
פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל, הטכניון, דיבר על הקשר לגיל הרך: "סטארט-אפ זה לא רק רעיון. כדי לעודד עוד צעירים ללמוד מדעים והנדסה צריך ללמד מדע לילדים, החל בגני הילדים. ושם אני פועל".

ד"ר יוסי ורדי, יזם סדרתי, דיבר על הכח שמניע את היזם "יזמות זה לא בשביל כל אחד. אבל אם אתה מוכן להקריב הכל, יזמות זה הדבר בשבילך. יזמות זה כמו לטפס על הר. עלייה קשה ומסובכת, חוזרים לבסיס האם ומתחילים שוב. חשוב לציין שרוב היזמים לא יוזמים בשביל הכסף, אלא הם כאן בגלל הרצון ליצור דברים- רעיונות ופיתוחים ומקומות עבודה. גם מדינת ישראל היא סיפור מוצלח של מה יזמים יכולים לעשות - הקמת דברים מבסיסם"

דב מורן, יזם ואיש הון סיכון, ציין: "כל ההצלחות הגדולות בישראל כולן ממייסדים שלמדו הנדסה ועבדו עבודה קשה. הצלחה נובעת מתוך עשייה והבנה לעומק. יזמות מוצלחת נובעת מחיבור לקידמה מדעית-הנדסית, ובניה של חברה סביב צורך אמיתי, טכנולוגיה, מוצר, שוק, שהסך הכל שלהם הוא הצלחה. אבל הכי חשוב - לעבוד בתחום שתורם משהו משמעותי לעולם."
 
עמית דרור, יזם סדרתי ומנכ"ל ננו דימנשן: "יזמות מתקשרת אצל רובנו לרעיונות חדשניים, סיפורי הצלחה, רכבות הרים, כישלונות, הצלחות ותקווה. בשנים אחרונות המושג יזמות הפך למושג חיבור- בין אנשים, פריפריה למרכז, ידע, תרבויות. החיבור סביב יזמות פותח אפשרויות חדשות להתפתחות, התקדמות והצלחה. כמי שצמח דרך גיוס ההון בבורסה בתל אביב, ברור לי שהדיאלוג בין שוק ההון וההייטק חייב להתקיים ואף להתחזק. שוק ההון הישראלי חייב ללכת יד ביד עם הסטארט-אפ ניישן".
יזהר שי, יזם ואיש הון סיכון (קיינן פרטנרס ישראל) הזמין אל הבמה את שירה סימנוביץ', רכזת יזמות על הבר וחוקרת מדעי המוח באוניברסיטת ת"א, שני תיכוניסטים מתיכון חדש ויזם חרדי שהיה בקהל. "תמונת היזמות של מחר תלויה בכל הצעירים שמקבלים השראה מאלו שכבר עשו את זה".

רים יוניס, יזמת אלפא אומגה, חברת הסטארט-אפ הראשונה בחברה הערבית בישראל: "היזמות שלנו הגיעה מתוך המחסור במקומות עבודה שיקבלו מהנדסים ערביים בשנות השמונים. ההיי-טק הוא הדבר שמוציא חברות וקהילות שלמות מתוך עוני. 50 אחוז מן החברה הערבית מתחת לקו העוני וההיי טק אמור להרים את הקהילה. החזרה לנצרת הייתה מתוך רצון "לשים את נצרת על המפה", ואכן, סביב אלפא אומגה קם פארק הטכנולוגיה של נצרת".

גרג בריסקו, הנספח המסחרי בשגרירות ארה"ב "ישראל היא המדינה המובילה בהשקעות הון סיכון, ומקום ראשון במחקר ופיתוח. ארה"ב מקום טוב לסטארט-אפים ישראליים מבחינת מינוף, פרסום וגישה לשוק. השגרירות האמריקאית מסייעת ליזמים ישראליים בעשייה שלהם בארה"ב באופנים שונים".

איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה אמר כי "הבורסה מהווה חלק חשוב ומייצג של הכלכלה הישראלית, עם למעלה ממאה חברות הייטק הנסחרות בבורסה בתל אביב. היתרון היחסי שלנו ומה שמייחד את מדינת ישראל כסטארט אפ ניישן בעולם התחרותי שבו אנו חיים, זו החדשנות והיזמות הישראלית.  אנחנו צריכים לעשות הכל על מנת להביא חברות כאלו לבורסה, על מנת שיתפתחו ויצמחו ובכך יתרמו לשוק ההון ולכלכלה הישראלית".
 
בתמונה מימין לשמאלמולי בן צבי- מומחה מקצועי, לשעבר סמנכ"ל טבע, כיום דירקטור בלאומי; רים יוניס - נסיכת ההייטק הערבי, יזמת משותפת באלפא אומגה; יגאל רותם - יזם סדרתי, פאוור דיזיין, קרדורקס; פרופ' דן שכטמן - חתן פרס נובל, הטכניון; מר גרג בריסקו - הנספח המסחרי בשגרירות ארה"ב; אלה מטלון - יו"ר רשת היזמות העולמית;  ד"ר יוסי ורדי - יזם סדרתי; יזהר שי - יזם ואיש הון סיכון, קיינן פרטנרס ישראל; דב מורן - יזם (M-Systems, MODU) ומשקיע (Grove Ventures); עמית דרור - בוגר קורס היזמות של פורום MIT, חבר הוועד המנהל ברשת; נועם בנד - יזם סדרתי, אלגומייזר ואיתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך

קרדיט לצלם: שלומי יוסף. התמונה ללא כל תמורה כספית.
שבוע היזמות הבינלאומי, המתקיים ב- 165 מדינות, נפתח בטקס פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך