הבורסה מצטרפת לארגון הבורסות האירופאיות FESE נשיא FESE: "תל-אביב היא גשר בין אירופה ואסיה"

הודעה לעיתונות
18/06/2014
 

הנהלת הפדרציה של  הבורסות האירופאיות FESE (Federation European of Securities Exchanges) , צרפה את הבורסה של תל-אביב בקטגוריה חדשה המכונה "חבר נלווה".
 
הקטגוריה החדשה מזכה את הבורסה ברוב הזכויות והטבות הליבה של  חברים מן המניין, כולל אפשרות לקבלת מידע וזכאות לשלוח נציגם לכל קבוצות העבודה ולכל הוועדות של FESE. החברות אושרה באסיפה הכללית של FESE שהתקיימה השבוע בציריך והיא תיכנס לתוקפה החל מה-1 ביולי 2014.
 
יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה הודה לאסיפה הכללית של FESE וציין:  "הבורסה בתל אביב גאה להצטרף כחבר נלווה לארגון הבורסות האירופאיות. אני מאמין שחברותנו בFESE- תתרום לקידומו ושכלולו של שוק ההון הישראלי ותסייע לבורסה להוביל פרוייקטים בינלאומיים."
 
כריסטיאן כץ, נשיא FESE הוסיף: "אנו שמחים לברך את פניה של הבורסה בתל אביב כחבר נלווה בארגוננו, כגשר טבעי  בין אירופה ואסיה. הבורסה תביא מומחיות אזורית יקרת ערך לפדרציה ואני מצפה לעבודה המשותפת ביננו בעתיד".
 
ארגון FESE   מייצג 41 בורסות ציבוריות מסודרות למניות, אגרות חוב, נגזרים וסחורות באמצעות 21 חבריו מ-30 מדינות ושני חברים משקיפים. ארגון FESE הינו תומך נלהב לרעיון ה"שוק הפנימי" האירופי ומקרב חבריה בורסות לא מעטות שהפכו לבורסות רב-לאומיות, אשר מספקות גישה לשוק ההון לקהילות משקיעים רבות. כבורסה מוסדרת, חייבים חברי הארגון לספק מידע על מחירי ניירות הערך הנסחרים  בשקיפות וללא משוא פנים למשקיעים המוסדיים ולציבור  הרחב כאחד. ניירות הערך הנסחרים בבורסות חברי הארגון עומדים בדרישות הקפדניות של גילוי נאות ועמידה בדרישות הדיווח החשבונאי והביקורות הקפדניות המוטלות על חברות ציבוריות הקבועים על פי דיני האיחוד האירופי.
 
בתמונה מימין לשמאל: כריסטיאן כץ נשיא FESE ויוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה בת"א.
קרדיט לצלם: מרקוס סן – FESE