הבורסה משיקה את מדד ת"א-25 נטו דולר המדד יפורסם החל מ-15 בנובמבר ואמור להוות נכס בסיס ל-ETF שתשיק חברה בינלאומית

הודעה לעיתונות
08/11/2015
 

דירקטוריון הבורסה אישר ביום ה' (5.11.2015) השקת מדד חדש – ת"א-25 נטו דולר, אשר יפורסם החל מ-15 לנובמבר. המדד החדש הוא גרסה דולרית של מדד ת"א-25, עם תשואה כוללת נטו. המדד יחושב מידי סוף יום, על-פי שערי הנעילה של המניות הכלולות בו.

מדד ת"א-25 הקיים הוא מדד תשואה כוללת ברוטו שקלית, כלומר, הוא מבטא את השינויים במחיר השקלי של המניות הכלולות בו ומשקף את תשואת הדיבידנד ברוטו של מניות אלו.

המדד החדש פותח על מנת לענות לצרכי משקיעים בחו"ל, זאת בעקבות בקשה של חברה בינלאומית המתכננת להשיק בחו"ל ETF על מדד ת"א-25. לבקשת החברה, המדד יבטא תשואה כוללת נטו דולרית, כאשר רק הדיבידנד נטו (75% מהדיבידנד) מושקע חזרה במדד.

חישוב המדד הדולרי יעשה תוך שימוש בשער החליפין דולר אמריקאי – ש"ח של חברת WMReuters, שנקבע מידי יום בשעה 16:00 (שעון לונדון). המדד יחושב רטרואקטיבית מינואר 2005 לפי בסיס 1,000 ויוצמד לדולר לפי שער חליפין כאמור.
 
רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת מסחר נגזרים ומדדים אמר כי "אנו גאים בכך שחברה בינלאומית בחרה להשיק תעודת סל על מדד ת"א- 25 נטו דולר. זוהי הבעת אמון חשובה מאוד בבורסה לניירות ערך ובשוק ההון הישראלי. "