הלילה נחתם המתווה להסכם הקיבוצי בבורסה לניירות ערך

הודעה לעיתונות
06/02/2017
 
​לאחר קרוב לשנתיים של משא ומתן נחתם הלילה (ב'), בראשי תיבות, המתווה להסכם בין הנהלת הבורסה לבין וועד עובדי הבורסה. המשא ומתן הסתיים בתיווכו של יו"ר ההסתדרות, מר אבי ניסנקורן.

להלן עיקרי ההסכם:
  1. עובדי הבורסה יקבלו ביטחון תעסוקתי מלא ל- 5 השנים הקרובות.
  2. העלאת שכר בגובה של 3.5% מידי שנה. 
  3. העובדים יהיו זכאים לקבל 6% מהבעלות על הבורסה, עם המעבר של החוק לשינוי מבנה הבורסה.
  4. החלק המתגמל את העובדים על בסיס ביצועים אישיים יגדל. עבור 2016 יינתן בונוס חד פעמי בגובה 1.4 משכורות.
  5. היוועצות עם ועד עובדי הבורסה בהליכי איוש משרות באמצעות מכרזים פנימיים. 
  6. מעבר הדרגתי להעסקה ישירה וקליטה מידית של חלק מעובדי הקבלן המועסקים בבורסה למעמד של עובדים מן המניין. 
  7. הנהלת הבורסה תקדם את שיתוף הפעולה ליישום ההסכם שהובילה ההסתדרות להעסקת עובדים עם מוגבלות וקליטתם למגוון תפקידים. 
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן בירך על ההסכם ואמר כי: "אני מודה לוועד העובדים על הנחישות והאחריות שהפגינו לאורך המו"מ ומעריך את שיתוף הפעולה מצד ההנהלה. בזכות ההכרה המשותפת בתרומתו החיונית של ההון האנושי להמשך העשייה שמובילה הבורסה, נמצאה הדרך לגשר על הפערים תוך גיבוש הסכמות המכבדות את הצדדים. המתווה שהושג מחזק את מעמד עובדי הבורסה, תוך הבטחת ביטחונם התעסוקתי". 

ועד עובדי הבורסה מסר כי "עובדי הבורסה מודים לאבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, על התמיכה והליווי שקיבלנו בחודשים האחרונים ומאחלים הצלחה לאיתי בן זאב בתפקידו". 

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה אמר כי "אנו שמחים כי המשא ומתן הממושך והמורכב הגיע לסיומו. זו הזדמנות להודות ליו"ר ועדת הכספים, משה גפני, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן אשר נרתמו למאמץ וסייעו להביא את המו"מ לסיומו המוצלח לטובת כל הצדדים וכמובן לוועד העובדים אשר הוביל את המו"מ. כעת, משנחתם ההסכם, נוכל לפעול יחד במלוא המרץ לחיזוקה של הבורסה נוכח האתגרים המשותפים הרבים העומדים בפנינו במטרה להשיב את הבורסה למקומה הטבעי המרכזי בכלכלה הישראלית".