הבורסה מקדמת את תחום מדעי החיים "אנליזה וניתוח חברות Healthcare" – קורס חדש בלהב, הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב, בשיתוף הבורסה לניירות ערך

הודעה לעיתונות
17/11/2010
 
ב-15 בדצמבר יפתח בלהב, הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב, בשיתוף הבורסה לניירות ערך, הקורס הראשון בארץ בנושא אנליזה וניתוח חברות Healthcare. הקורס נערך בניהול אקדמי של ד"ר איתי קמה, חבר סגל הפקולטה, ליווי וייעוץ מקצועי של אלה אלקלעי מנהלת הפיתוח העסקי של בית ההשקעות אי.בי.אי. רותי אלון, יו"ר איגוד תעשיית מדעי החיים בישראל (ILSI), משמשת כיועצת מקצועית לקורס. מטרת התכנית היא להכשיר את המשתתפים לעסוק באנליזה תוך התמחות בתחום מדעי החיים.
 
בשנים האחרונות צוברת תעשיית מדעי החיים מקום משמעותי יותר ויותר בכלכלה העולמית בכלל, ובכלכלה הישראלית בפרט. ניתוח חברות הפועלות בתחום מדעי החיים מחייב את העוסקים בו לידע מעמיק בניתוח דו"חות כספיים והערכות שווי מחד, ומאידך לידע בתחומים המקצועיים המורכבים של מדעי החיים.
התכנית מקנה ידע במושגי הבסיס בתעשייה וכן ידע פיננסי להבנת הקשר בין נתוני הדו"חות לבין מצבן של החברות הן בהיבט התפעולי והן בפיננסי. כמו כן יוצגו כלים פיננסיים לביצוע ניתוח והערכת שווי של חברות בתחום. התכנית מיועדת לאנליסטים, כלכלנים ומנהלים העוסקים בתחום והם בעלי רקע פיננסי.
 
בין נושאי הלימוד בקורס:

תחום מדעי החיים:
• מושגי יסוד: מבנה התא ופעולתו, כימיה מול ביולוגיה, המערכת החיסונית ופעולתה, אונקולוגיה, קרדיולוגיה, מחלות מטבוליות, CNS.
• תהליך פיתוח תרופה, תהליך פיתוח מוצרי מכשור רפואי ודיאגנוסטיקה.
• פטנטים בתחום הפארמה ובתחום המכשור הרפואי.
• רגולציה, אישורי ה-FDA, יפן ושווקים מתפתחים, Reimbursement בתחום הפארמה ובתחום המכשור הרפואי.
• מבנה השווקים

התחום הפיננסי:
• ניתוח דו"חות כספיים של חברות בתחום מדעי החיים.
• מתודולוגיות שונות להערכות שווי.
• Case Studies של חברות בתחום.
 
רונית הראל בן-זאב, סמנכ"ל בכיר ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה: "ענף הביומד בבורסה בת"א תפס תאוצה בחמש השנים האחרונות וכיום נסחרות בבורסה 51 חברות מתחומי המכשור הרפואי, הפארמה וחברות השקעה בתחום. בנוסף, כ- 12 חברות ביומד חדשות מצויות בתהליך הנפקה מאז תחילת 2010. מחקר אנליטי מהווה תשתית חיונית למשקיעים ותרומתו רבה להגדלת השקיפות והסחירות, במיוחד כאשר מדובר בסקטור מורכב וייחודי כסקטור זה. פיתוח סקטור ההייטק בבורסה ובכלל זה חברות הביומד, נמנה עם המטרות המרכזיות של הבורסה ולכן הבורסה פועלת במטרה לסייע לפיתוח התשתיות הנדרשות לצמיחתו של הסקטור בשוק המקומי. במסגרת זו קודם שיתוף פעולה עם לה"ב, על מנת לסייע להכשיר אנליסטים עם רקע בתחום מדעי החיים, כך שיוכלו ללוות את החברות הנסחרות".
 
אודי אהרוני, מנכ"ל להב: "התכנית הנה נדבך נוסף בידע ובכלים אותם אנו מפתחים לתחום ניהול מדעי החיים. כיום מעטים הם אנשי המקצוע בקהילת שוק ההון המבינים היטב את התחום המורכב של מדעי החיים וזאת למרות התפתחותו הענפה. השותפות של להב בתוכנית זו עם הבורסה העוסקת ברישום ובמסחר של חברות מדעי החיים הנה שותפות טבעית בין שני גורמים מובילים שמטרתה לקדם את התחום לטובת המשק כולו".